شناسهٔ خبر: 64763731 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهروند خبرنگار همدان؛

ابراز نگرانی اهالی روستای رسول آباد سفلی از وجود معدن در منطقه + فیلم و تصاویر

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر از انجام عملیات یک معدن در روستای رسول آباد سفلی استان همدان ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

وجود معدنی در روستای رسول آباد سفلی از توابع بخش بهار استان همدان موجب تخریب طبیعت این منطقه شده است. اهالی این منطقه بار‌ها این موضوع را از مسئولان پیگیری و نارضایتی خودشان را اعلام کردند، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. دهانه کند و کاو معدن در فاصله ۴ متری از تنها رودخانه دائمی روستا واقع شده است با شروع کار این معدن علاوه بر آلودگی و قطع آب کشاورزی، آب شرب نیز آلوده شده است.

شهروند خبرنگار ما گفت: منطقه ما از سال ۱۳۷۸ از شکار ممنوع به حفاظت شده ارتقا پیدا کرد و تمام دلخوشی ما همین طبیعت بکر است، نژاد‌ها و گونه‌های کمیاب جانوری از جمله بزکوهی، سیاه گوش، عقاب طلایی و گرگ خاکستری و همچنین گونه‌های کمیاب گیاهی همگی این‌ها به واسطه یک اهمال در حال از بین رفتن است. کشاورزی و دامداری تنها منبع درآمد اهالی چند روستا در حومه این معدن است که در معرض خطر قرار گرفته است. از مسئولان خواهش می‌کنیم به این معضل رسیدگی کنند.

فیلم و تصاویر ارسال شده را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: رضا یاری - همدان

بیشتر بخوانید:

معضل کوهخواری این بار در رودهن + تصاویر

<div id="video-display-embed-code_18842356"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8650850/18842356?width=400&height=300"></script></div>
 

منابع طبیعی

طبیعت

حفظ منابع طبیعی

کوه

کوهخواری

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

نظر شما