شناسهٔ خبر: 64755408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ بهمن ۱۳۵۸:

شکایت محمدرضا شاه از جمهوری اسلامی به دلیل انتشار تهمت/شاه درخواست غرامت کرد

دو صفحه اول از چاپ نخست و دوم کیهان در ۴۴ سال قبل امروز سه شنبه ۲ بهمن سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. خبر داغ و شوکه کننده این شماره روزنامه اختصاص دارد به برخورد هواپیمای مسافربری کشورمان با کوه‌های لشکرک تهران و کشته شدن ۱۳۰ مسافر این هواپیما. کیهان نوشته که شعله های آتش تا ۳ کیلومتری قابل مشاهده بود و اجساد قطعه قطعه شده مسافران تا ۳ کیلومتری پرتاب شده بود. چند کودک هم جزو مسافرین این هواپیما بودند و خلبان این هواپیما هم تبعه آفریقای جنوبی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دو صفحه اول از چاپ نخست و دوم کیهان در ۴۴ سال قبل امروز سه شنبه ۲ بهمن سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. خبر داغ و شوکه کننده این شماره روزنامه اختصاص دارد  به برخورد هواپیمای مسافربری کشورمان با کوه‌های لشکرک تهران و کشته شدن ۱۳۰ مسافر این هواپیما. کیهان نوشته که شعله های آتش تا ۳ کیلومتری قابل مشاهده بود و اجساد قطعه قطعه شده مسافران تا ۳ کیلومتری پرتاب شده بود. چند کودک هم جزو مسافرین این هواپیما بودند و خلبان این هواپیما هم تبعه آفریقای جنوبی بود.

IMG_20240122_072354_468

اما از دیگر خبرهای روزنامه می‌توان به پاسخ اعتراض آمیز شیخ علی تهرانی به ۴ مقام حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد که طی یک گفتگوی مفصل و اختصاصی با کیهان مطرح کرده است. تهرانی این ۴ نفر را به خیانت متهم کرده است. از آن سو هم شیخ محمد منتظری از رفسنجانی و خامنه ای دفاع کرده است. ۴ نامزد انتخاباتی هم به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعتراض شدید کرده اند و مکری یکی از  کاندیداها در نامه ای به حضور امام خواستار عقب افتادن انتخابات ریاست جمهوری شده است. خبر آخر هم اختصاص دارد به تحصن ۶۰ دانشجوی دانشگاه مشهد در تحریریه روزنامه انقلاب اسلامی در اصرار به مناظره تلویزیونی با بنی صدر در مورد ولایت فقیه.

IMG_20240122_072353_621

اما یکی از تیترهای مهم و جالب امروز کیهان که سوژه این شماره  " روزنامه گردی دیدبان تاریخ " می باشد، درخواست خسارت ۵۶ میلیارد دلاری شاه طی دادخواستی به دادگاه آمریکا از دولت ایران است که ببینیم متن خبر به ما چه می گوید؛

IMG_20240122_072354_511

یونایتدپرس:

فرح همسر شاه مخلوع گفت  که تا سه سال بعد از پیدا شدن عوارض سرطان خون در همسرش از بیماری وی اطلاعی نداشته است. او درباره برنامه های آینده خود و همسرش گفت که تنها می‌تواند بگوید آنان تبعیدی های سرگردانی هستند که از فردای خود  بی خبرند.

از سوی دیگر آسوشیتدپرس گزارش داد که وکیل شاه مخلوع در نیویورک دادخواستی به دادگاه آمریکا ارائه داده است  که طی آن درخواست ۵۶ میلیارد دلار خسارت از دولت جمهوری اسلامی ایران شده است. این مبلغ به دلیل اهانت‌هایی است که این دولت به خاندان سلطنت رژیم سلطنتی و حامی آنان ایالات متحده آمریکا کرده است درخواست میشود‌.

هنوز  مقامات دادگاه آمریکایی حکمی در رد یا قبول این ادعانامه در نوامبر گذشته هنگام حضور شاه در آمریکا ارائه شده  نداده است و وکیل شاه در نیویورک این پرونده را دنبال می کند‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما