شناسهٔ خبر: 64749856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در خراسان جنوبی؛

مجوز سازمان های مردم نهاد حوزه سالمندان دو ماهه صادر می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: مجوز فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد متقاضی فعالیت در حوزه سالمندان طی دو ماه صادر می شود.

صاحب‌خبر -

مجوز سازمان های مردم نهاد حوزه سالمندان دو ماهه صادر می شود
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طالبی در چهارمین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان گفت: مجوز فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد متقاضی فعالیت در حوزه سالمندان طی دو ماه صادر می شود تا به عنوان حلقه‌ میانی، کار ساماندهی امور سالمندان را انجام دهند.

وی افزود: مجوز تشکل‌های مردمی در استان از دو سال گذشته تاکنون ۴۵ درصد افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: سند راهبردی و عملیاتی دوستدار سالمند باید در استان بومی‌ سازی شود و یکی از اهداف مهم آن توانمندسازی سالمندان است.

طالبی افزود: سالمندانی که اتباع بیگانه هستند و تکدی گری می‌کنند باید به اداره اتباع خارجی ارجاع تا تعیین تکلیف شوند.

وی بر ارائه طرحی برای ساماندهی سالمندان متکدی تأکید کرد و گفت: این افراد بعد از جمع آوری می‌توانند با کمک دستگاه‌ های حمایتی در اشتغال‌ های خرد و خانگی به کارگیری شوند تا برای تأمین حداقل زندگی مجبور به تکدی گری نباشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در حال حاضر وضعیت تکدی گری سالمندان در چهارراه‌ها مناسب نیست و باید به شکل مطلوب ساماندهی شود.

طالبی گفت: راه اندازی کانون بازنشستگان در همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است و باید در این خصوص ابلاغی که از سوی معاونت امور اقتصادی استانداری انجام شده پیگیری شود.

وی افزود: راه اندازی دو مرکز خدمات دوستدار سالمند در بیرجند از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود تا بتوان خدمات به این قشر را گسترده تر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به بیماری‌های شایع در دوران سالمندی، گفت: مناسب‌ سازی معابر از امور مهم دیگری است که باید در حوزه سالمندی به آن توجه شود.

طالبی افسردگی را از دیگر عوارض سالمندی برشمرد و افزود: مشارکت اجتماعی برای خروج سالمندان از تنهایی و افسردگی لازم است همچنین تداخلات دارویی، از دست دادن بینایی و شنوایی دیگر مشکلات دوران سالمندی است لذا داروهای مورد نیاز سالمندان باید در همه داروخانه‌ها در دسترس باشد.

نظر شما