شناسهٔ خبر: 64744433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه شورای منطقه ایی آموزش و پرورش سمیرم

جلسه شورای منطقه ایی آموزش و پرورش سمیرم با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان در اداره آموزش و پرورش سمیرم تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

جلسه شورای منطقه ایی آموزش و پرورش سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان در این جلسه گفت: ۱۹ درصد مدارس شهرستان سمیرم نیاز به نوسازی دارد که با توجه به نگاه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت کاری اداره نوسازی قرار می‌گیرد.
ناصر فتحی افزود: امسال اداره نوسازی مدارس استان به سمیرم ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار جاری اختصاص داده است، اما برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ساخت مدارس جدید در شهرستان به اعتبار بیشتری نیاز است.
وی به ظرفیت خیران در استان اصفهان و شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: در استان ۸۰ درصد طرح‌های اداره نوسازی با همکاری خیران در حال ساخت است که این آمار نسبت به آمار کشور در سطح بالاتری قرار دارد.
مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: در استان اصفهان از نظر گرمایشی ۵۷۰ کلاس درس غیر استاندارد بود که با همت و تلاش اداره نوسازی و خیرین ۴۷۰ کلاس استاندارد سازی شد و ۱۰۰ کلاس باقیمانده تا پایان سال ۱۰۰ کلاس استاندار سازی می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمیرم نیز گفت: ۱۶۵ واحد آموزشی در شهرستان سمیرم وجود دارد که از این تعداد ۲۸ مدرسه تخریبی هستند و باید تخریب و نوسازی شوند.
رضا امیری پور افزود: بیش از ۵ طرح نیمه تمام آموزشی در شهرستان سمیرم داریم که نیازمند تخصیص اعتبار است.
شهرستان سمیرم با ۱۶۵ واحد آموزشی ۱۱ هزار دانش آموز و ۱۱۰۰ معلم در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

نظر شما