شناسهٔ خبر: 64742257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

واکنش یک نماینده مجلس به ادعای رائفی‌پور: اظهار نظر بدون سند و مدرک علیه نهاد قانون‌گذار در رسانه ملی صحیح نیست/ دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پیگیری کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات رائفی پور علیه نمایندگان مجلس، ضمن تاکید بر اینکه پخش خبر یا بیان مطلبی کلی در رسانه ملی، که تمام نمایندگان و نهاد قانون‌گذار کشور را زیر سوال می‌برد؛ بدون دادن مدرک و استناد به سند اصلاً کار صحیحی نیست؛ تصریح کرد: باید دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود و مسئله را پیگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهره‌سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهار مطلبی از سوی رائفی پور علیه نمایندگان مجلس، مبنی بر دریافت سکه توسط یکی از نمایندگان حال حاضر مجلس برای پس گرفتن درخواست یک تحقیق و تفحص، عنوان کرد: به طور کلی اگر خبری از رسانه - به‌ویژه از رسانه ملی- پخش یا مطلبی بدون سند و به شکل کلی بیان شود که تمام نمایندگان و نهاد قانون‌گذار کشور را زیر سوال می‌برد؛  بدون دادن مدرک و سند و به صرف بیان این مطلب، اصلاً کار صحیحی نیست.

وی ادامه داد: به خصوص که این مطلب چنین بیان شده که یکی از نمایندگان فعلی مجلس 140 سکه دریافت کرده و مجدد توسط شورای نگهبان تایید شده است. باید توجه داشت که اگر فرد گوینده درباره چنین ادعا و مطلبی، اطلاعات دقیقی دارد، باید حتما به شورای نگهبان ارائه کنند. خود ما نمایندگان و بنده شخصاً به طور حتم انتظار داریم این مسئله روشن شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر این مطلب درست است، باید به طور روشن و با ارائه سند و مدرک بیان شود که چه کسی بوده است؟ به چه دلیل سکه دریافت کرده و چرا شورای نگهبان او را تأیید کرده است؟ این کم‌ترین انتظاری است که نماینده‌ها دارند؛ زیرا در غیر این صورت تک تک نماینده‌ها زیر سوال می‌روند؛ بنابراین گفتن این مسئله به شکل کلی و بدون ارائه دلیل و سند کار درستی نیست.

این نماینده مجلس در ادامه در بیان انتظاری که از صداوسیما در این موضوعات وجود دارد، عنوان کرد: اینکه در صداو‌سیما از نظرات و افراد و نمایندگان طیف‌های مختلف جامعه استفاده شود، بسیار خوب است اما باید دقت شود که بازتاب چنین صحبتی از رسانه ملی چه خواهد بود و اگر هر کسی به صرف شنیده‌ها بخواهد مطلبی را بدون سند و مدرک بیان کند، کار صحیحی نیست. حتی اگر این شنیده‌ها سندی هم دارد، باید به مراجع ذیربط آن استناد دهد و از آن‌ها بخواهد که ترتیب اثر دهند.

لاجوردی در پایان تاکید کرد: به نظر بنده خود مجلس حتما باید درخواست رسیدگی داشته باشد، که امروز دکتر قالیباف، رئیس مجلس هم در صحن علنی اشاره کردند که حتما باید دادستانی به عنوان مدعی العموم  به موضوع ورود کند. ما نماینده‌ها هم انتظار داریم که حتماً رسیدگی شود.

منبع: خانه ملت

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما