شناسهٔ خبر: 64740549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار کوتاه خراسان رضوی / اول بهمن

خبرهای کوتاه اول بهمن از شهرستان های خراسان رضوی را در این خبر مرور میکنیم.

صاحب‌خبر -

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱ بهمن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، انتظار در صف وام ازدواج و ضرورت خودمراقبتی و معاینات دوره ای برای میانسالان از جمله عناوین خبرهای کوتاه استان در روز یکشنبه اول بهمن ماه است. 

 

محدودیت تعداد بانکها در باخرز، مهمترین عامل انتظار جوانان در صف وام ازدواج

 

محدودیت تعداد بانکها در باخرز، مهمترین عامل انتظار جوانان در صف وام ازدواج است.

امام جمعه باخرز در جلسه کمیته تخصصی ازدواج و خانواده این شهرستان با بیان این مطلب، گفت: ۳۲ درصد جوانان زیر ۳۰ سال در باخرز هنوز مجرد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی با اشاره به مولفه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، دینی و فرهنگی در امر ازدواج، گفت: باید شرایط برای ازدواج جوانان فراهم شود و نیاز است تا دستگاههای متولی با برنامه های کاربردی در این زمینه، این شرایط را فراهم کنند.

داود نشتیفانی رئیس اداره ورزش و جوانان باخرز نیز با اشاره به دستورالعمل کمیته تخصصی ازدواج و خانواده به تشریح وظایف اعضای این کمیته پرداخت و گفت: اشتغال و مسکن دو‌ مطالبه‌ اصلی جوانان برای ازدواج است که دولت فعلی نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد تا با بهبود شرایط، امکان ازدواج آسان‌تر برای جوانان فراهم شود.

ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به جوانان و خانواده‌ها، تأسیس مراکز همسان گزینی، برگزاری کارگاه های مشاوره ای در روستاها و ترویج فرهنگ ازدواج اسلامی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

 

خودمراقبتی و معاینات دوره ای؛ مهمترین اقدام در دوران میانسالی

 

مهمترین اقدام در دوران میانسالی، خودمراقبتی و مراجعه برای دریافت اطلاعات و خدمات بهداشتی و معاینات دوره ای است.

سرپرست گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در میانسالی (۳۰-۶۰ سالگی)، توجه به پوکی استخوان، سرطان های دستگاه تناسلی، تغییرات هورمونی و جسمانی و وضعیت روحی و روانی از نظر ابتلا به افسردگی و اضطراب و موارد مشابه اهمیت بسیاری دارد و مراجعه نکردن فرد می تواند باعث شکل گیری و یا تسریع روند بعضی از بیماریها شود و سلامت جسمانی و روانی افراد را به خطر اندازد.

 دکتر مریم مردانی از همه افراد در این سنین خواست تا برای دریافت مراقبتهای گروه سنی خود به مراکز و پایگاههای بهداشتی مراجعه کنند و گامی در جهت سلامتی خود بردارند.

نظر شما