شناسهٔ خبر: 64739158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستانی:

چهار قاچاقچی اشیای عتیقه در کرمان دستگیر شدند

کرمان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص منابع ملی گفت: چهار نفر هنگام حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه در شهر کرمان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی روز یکشنبه در این زمینه توضیح داد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت تعدادی از افراد در امر حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیا موضوع مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهمان که قصد حفاری و استخراج غیرمجاز اشیای عتیقه از منزل مسکونی قدیمی‌ساز در شهر کرمان و خرید و فروش آنها را داشتند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

دادستان کرمان اموال فرهنگی و عتیقه را نشانه تمدن و فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان دانست و تصریح کرد: با اقدام به‌موقع پلیس اطلاعات استان، تمامی اموال مکشوفه به نمایندگان میراث فرهنگی تحویل و متهمان به مرجع قضایی اعزام شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت حفاران غیرمجاز و قاچاق عتیقه، مورد را از طریق سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

تعیین تکلیف کالاهای تملیکی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان همچنین در خبر دیگری گفت: براساس آمار استخراج شده از ابتدای سال جاری تاکنون ٣٩۶ فقره پرونده به میزان ۴۵ تن کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود به منظور حفظ سلامت مردم امحا و منهدم شده است که عمده این محموله‌ها، کالاهای سریع الفساد و سلامت محور مانند دارو و اقلام خوراکی بوده‌اند.

بخشی روز شنبه با اشاره به اینکه تکلیف ٢ هزار و ۵٧٠ ردیف کالای انبار اموال تملیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان تعیین شده است، افزود: ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی (انهدام، استرداد، فروش و واگذاری) در ٩ ماه سال جاری به میزان سه هزار و ٣١٣ فقره پرونده و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال است. 

نظر شما