شناسهٔ خبر: 6473202 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تاثير بد افزودني‌هاي غذايي بر جنين

موج - بهنام گشتي زاده گفت: مصرف مواد افزودني و قندي در دوران بارداري و استفاده بيش از اندازه کودک از شيريني‌ها در ابتلا به بيش‌فعالي مؤثر است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، يک متخصص تغذيه گفت: تغيير ذائقه مادران باردار مثلا به صورت مصرف ترشي‌ها پيش از بارداري و گرايش به خوردن مواد غذايي شيرين در هنگام بارداري نه تنها در افزايش وزن آن‌ها موثر است، بلکه روي جنين نيز اثرات منفي دارد.
بهنام گشتي‌زاده با اشاره به رابطه مصرف مواد قندي با بيش فعالي کودکان اظهار کرد: بيش فعالي يک اختلال رفتاري است که در آن کودک توانايي دقت و تمرکز بر يک موضوع را ندارد و يکي از روش‌هاي غير دارويي بيش فعالي تغذيه درست کودکان و پرهيز از مصرف بيش اندازه مواد قندي و شيريني‌هاست.
وي با اشاره به تاثير تغذيه بر بيش‌فعالي کودکان افزود: رژيم غذايي که حاوي مواد قندي، شيريني‌ها و نوشابه‌هاي گازدار باشد به دليل قند بالا منجر به بيش فعالي کودکان مي‌شود و همچنين نوشيدني‌ها و آبميوه‌هاي شيرين به دليل اين که قند خون را افزايش مي‌دهند عامل استرس‌زا به شمار مي‌آيند.
اين متخصص تغذيه با بيان اين که به صورت کلي شيريني‌ها به دليل اين که جذب بالايي دارند، مي‌توانند به عنوان يک عامل استرس‌زا در کودکان و بزرگسالان محسوب شود، ادامه داد: تغيير ذائقه مادران باردار مثلا به صورت مصرف ترشي‌ها پيش از بارداري و گرايش به خوردن مواد غذايي شيريني در هنگام بارداري نه تنها در افزايش وزن آن‌ها موثر است، بلکه روي جنين نيز اثرات منفي دارد.
گشتي‌زاده با بيان اين که فرآورده‌هاي غذايي که حاوي افزودني هستند در بيش‌فعالي کودکان تاثيرگذار است، اضافه کرد: به طور کلي انواع رنگ‌هاي غذايي يا افزودني‌هاي غذايي که در صنايع غذايي استفاده مي‌شود، عامل بيش‌فعالي در کودکان محسوب مي‌شود و به نوعي مي‌توان گفت بر روي جنين منفي تاثير دارد.
وي گفت: غذاهاي سرخ‌کردني و چرب نيز از عوامل تاثيرگذار بر بيش‌فعالي است.

نظر شما