شناسهٔ خبر: 64726748 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

برای فروش ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در بازار پرنوسان که فرصت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال به‌سرعت از دست می‌روند، معامله‌گران باید مجموعه‌ای از شاخص‌ها را در اختیار داشته باشند تا بهترین تصمیم را در زمان مناسب اتخاذ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انتخاب زمان مناسب برای فروش ارز دیجیتال، یکی از مهارت‌های کلیدی مورد نیاز هر تریدر در بازار کریپتوکارنسی است. در یک بازار پرنوسان که فرصت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال به‌سرعت از دست می‌روند، معامله‌گران باید مجموعه‌ای از شاخص‌ها را در اختیار داشته باشند تا بهترین تصمیم را در زمان مناسب اتخاذ کنند.

همه می‌دانند که باید برای خرید ارز دیجیتال، حد سود و ضرر تعیین کرد اما نمی‌توان این قیمت فروش دارایی را بر اساس فرضیات غیرواقعی انتخاب کرد. در این مطلب به چند نکته مهم در رابطه با فروش ارز دیجیتال اشاره می شود که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین زمان فروش ارز دیجیتال

6 نکته مهم در رابطه با انتخاب بهترین زمان فروش ارز دیجیتال در صرافی آنلاین بررسی می‌شود.

1. تحلیل تکنیکال نمودار قیمت

تحلیل تکنیکال کمک می‌کند تا سطوح حمایت و مقاومت موجود در مسیر حرکت نمودار قیمت ارزهای دیجیتال را شناسایی کنید. بسته به اینکه در چه تایم فریمی معامله می‌کنید، می‌توانید به‌کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند اندیکاتورها، الگوهای قیمت، سطوح فیبوناچی و ... مناطق حمایت و مقاومت را در نمودار تعیین کنید. بطور پیش فرض باید اولویت در تعیین حد سود و ضرر به منظور فروش ارزش دیجیتال را بر اساس نتایج بدست آمده از تحلیل تکنیکال تعیین کنید.

2. حجم معاملات ارز دیجیتال

تغییر در حجم معاملات روزانه یک ارز دیجیتال شاخص کلیدی است که احتمال افزایش یا کاهش قیمت را نشان می‌دهد. حتما برای در صرافی آنلاین ارز دیجیتال و همچنین سایت‌های معتبر و تخصصی این حوزه، حجم معاملات رمزارز مد نظر را در بلند مدت زیر نظر بگیرید. اگر شاهد تغییرات قابل توجهی در حجم معاملات روزانه نسبت به میانگین 200 روزه بودید، باید با حساسیت بیشتر تحولات نمودار قیمت را در نظر بگیرید. معمولا کاهش شدیدی حجم معاملات، مقدمه‌ای برای افت قیمت ارزهای دیجیتال بشمار می‌رود.

3. اخبار مرتبط با ارز دیجیتال

گاهی اوقات انتشار یک خبر نتایج تمام تحلیل‌های تکنیکال درباره روند حرکت قیمت ارزهای دیجیتال را به‌کلی زیر سوال می‌برد. نمونه واضح این ماجرا در سال 2024، انتشار خبر تایید ETF اسپات بیت کوین بود. این خبر از میانه سال 2023 به‌عنوان یک محرک جدی برای رشد قیمت بیت کوین عمل کرد. بسیاری تصور می‌کردند همزمان با انتشار خبر رسمی تایید ETF اسپات بیت کوین، روند افزایش قیمت این رمزارز ادامه پیدا کند.

بالاخره 10 ژانویه 2024 این اتفاق افتاد. هر چند در ساعات اولیه پس از انتشار خبر، بیت کوین تا 49 هزار دلار پیش رفت اما خیلی زود عقب نشست و این روزها در کانال 43 هزار دلار معامله می‌شود. برخلاف انتظارات، بیت کوین روند نزولی به‌خود گرفت. به‌عنوان یک تریدر باید همواره نیم‌نگاهی به اخبار مهم و اثر احتمالی آن‌ها داشته باشید.

4. بررسی عملکرد و وضعیت رقبای ارز دیجیتال

رقبای یک ارز دیجیتال در تغییرات قیمت آن اثرگذار هستند. به‌عنوان مثال دو رمزارز اتریوم و سولانا را در نظر بگیرید. سولانا خود را به‌عنوان قاتل اتریوم معرفی می‌کند. در سال 2023 ارز دیجیتال اتریوم حدود 60 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. این در حالی است که سولانا با بیش از 600 درصد افزایش قیمت یک رکورد تاریخی به‌جای گذاشت. قطعات افزایش قیمت چشمگیر سولانا روی عملکرد اتریوم اثرگذار بود. به‌همین دلیل برای انتخاب زمان مناسب فروش ارز دیجیتال در یک صرافی رمز ارز، باید عملکرد رقبای آن را هم زیر نظر بگیرید.

5. بررسی شاخص‌های کلیدی بازار

چند شاخص کلیدی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند که به‌کمک آن‌ها می‌توانید وضعیت کلی حاکم بر بازار را برآورد کنید. به‌عنوان مثال می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

- دامیننس بیت کوین

- دامیننس تتر

- شاخص توتال 2

حتی اگر در سبد خرید ارز دیجیتال شما جایی برای بیت کوین نیست، باید برای شناسایی زمان مناسب فروش ارز دیجیتال نیم نگاهی به دامیننس BTC بیندازید. چرا که این شاخص در تشخیص شروع و پایان آلت سیزن در بازار کریپتو نقش تعیین کننده‌ای دارد. علاوه بر آن دامیننس تتر در بررسی جریان سرمایه ورودی و خروجی به بازار کریپتو نیز بسیار مهم است.

6. توجه به احساسات حاکم بر بازار

بدون در نظر گرفتن احساسات حاکم بر بازار، ممکن است نتیجه هیچ یک از تحلیل‌ها درباره زمان فروش ارز دیجیتال درست از آب در نیاید. نقش احساسات و عواطف سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در تغییر قیمت ارزهای دیجیتال خیلی پررنگ‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. به‌همین دلیل حتما برای خرید و فروش ارز دیجیتال به شاخص‌هایی مانند ترس و طمع (Fear and Gear) توجه کنید. این شاخص نشان می‌دهد احساسات بازار نسبت به یک رمزارز صعودی یا نزولی است. علاوه بر آن بررسی وضعیت اعضای جامعه رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در تحلیل احساسات بازار کمک کند.

بیت ایمن، بهترین صرافی آنلاین برای خرید و فروش ارز دیجیتال

در کنار همه موارد فوق، نیاز به یک صرافی آنلاین معتبر برای فروش ارز دیجیتال دارید. صرافی دیجیتال که قیمت لحظه‌ای رمزارزها در آن منطبق با قیمت‌های جهانی است. مثلا قیمت خرید و فروش اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال مختلف، متفاوت است. گرچه تمامی این قیمت‌ها در محدوده مشخصی قرار دارند و با بازار جهانی تنظیم می‌شوند اما باز هم تفاوت‌هایی بین قیمت اتریوم در صرافی‌های مختلف به چشم می‌خورد. این تفاوت‌ها می‌تواند روی میزان سود و زیان از خرید و فروش اتریوم اثر بگذارد. بنابراین باید صرافی ارز دیجیتالی را برای خرید و فروش اتریوم انتخاب کنید که بهترین قیمت معاملات را ارائه دهد.

باتوجه‌به‌ اینکه خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت، ریسک‌های بسیار بسیاری به همراه دارد، پیشنهاد می‌شود معاملات را در صرافی معتبر ارز دیجیتال داخلی انجام دهید. در این بین، بیت ایمن بهترین گزینه برای خرید و فروش ارز دیجیتال پیش روی تریدرهای ایرانی است. این صرافی با حجم معاملات بالا، امنیت ایده‌آل، کارمزد رقابتی، رابط کاربری ساده، پشتیبانی تمام وقت و رمزارزهای متنوع هر آنچه به‌عنوان یک تریدر برای خرید ارز دیجیتال نیاز دارید را در اختیار قرار می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 

 

 

نظر شما