شناسهٔ خبر: 64703777 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید سالانه بیش از ۳ هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به طور متوسط سالانه بیش از ۳ هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید شده و به بازار مصرف داخلی عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال طبق آخرین آمار۳ هزار و ۳۰۰ تن قارچ خوراکی تولید شده، گفت: بیشترین قارچ خوراکی تولیدی در ارومیه به مقدار حدود ۹۰۰ تن بوده که عمده قارچ تولیدی در استان، قارچ دکمه‌ای است.

وی با بیان به اینکه کسب و کار‌های کوچک علاوه بر نیاز به سرمایه اولیه کم، می‌توانند موجب اشتغال خانوادگی نیز شود، افزود: ۶۴‌ واحد تولیدی قارچ خوراکی در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

شهبازی یادآور شد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور سالانه حدود یک و نیم تا ۲ کیلوگرم است که این سرانه برای آذربایجان‌غربی حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص برنامه سازمان در جهت توسعه کسب و کار‌های کوچک همچون پرورش قارچ خوراکی در استان نیز ادامه داد: در حال حاضر یک واحد تولیدی قارچ دکمه‌ای به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در ارومیه در دست احداث است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهبازی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های جهادکشاورزی حمایت از واحد‌های تولیدی کوچک است، تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی در سال جاری تعدادی واحد تولیدی قارچ را برای دریافت تسهیلات بانکی برای احداث و یا دریافت سرمایه در گردش، برای توسعه و تداوم کار واحد تولیدی به بانک‌ها معرفی کرده است.

نظر شما