شناسهٔ خبر: 64702294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم اخذ کیو آرکد برای عرضه ۸ محصول کشاورزی در آذربایجان‌غربی

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور ارتقای کیفیت محصول نهایی، اخذ کیو آرکد برای عرضه ۸ محصول کشاورزی الزامی است.

صاحب‌خبر -

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اخذ کد شناسه (QR code) برای عرضه محصولات کشاورزی در بازار‌های داخلی و خارجی الزامی است، گفت: ضرورت دارد کشاورزان و باغداران برای اخذ کد در سامانه سماک ثبت نام کرده و اطلاعات محصولات را از مرحله کاشت تا برداشت، بارگذاری کنند.

وی اضافه کرد: به منظور اخذ کد شناسه به منظور عرضه محصولات کشاورزی زراعی، باغی و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، قارچ خوراکی، کرفس، سیب و انگور به بازار‌های داخلی و خارجی لازم است همه متقاضیان در اول فصل در سامانه سماک ثبت نام کرده و نظارت و ثبت فرایند‌ها قبل از مصرف هر گونه نهاده کشاورزی (کود و آفت کش) انجام گیرد و عدم ثبت نام در مرحله داشت و برداشت منجر به اخذ کد نخواهد شد.

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شناسه کیو. آر در سامانه سماک به نشانی www.semak.maj.ir امکان‌پذیر است، ادامه داد: اخذ شناسه کیو. آر به منظور ارتقای کیفیت محصول نهایی و عمل به تکالیف قانونی موجود برای حفظ سلامت غذایی آحاد جامعه و تامین اطمینان خاطر مصرف کنندگان در تغذیه سالم محصولات کشاورزی لازم و ضروری است.

نظر شما