شناسهٔ خبر: 64694522 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حمله هوایی پاکستان به سه نقطه ایران/ کشته شدن ۹ تبعه خارجی

پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور «حملات نظامی دقیقی» را علیه «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.

صاحب‌خبر -

پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور « حملات نظامی دقیقی» را علیه « مخفیگاه‌های تروریست‌ها » در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.

 

اولین اظهارات وزیر کشور درباره انفجار امروز در سیستان و بلوچستان

وزیر کشور از کشته شدن ۹ نفر تبعه خارجی در انفجار امروز در سیستان و بلوچستان خبر داد.

احمد وحیدی امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در انفجار امروز استان سیستان و بلوچستان، ۴ کودک، ۳ زن و دو مرد که همگی اتباع خارجی بودند، در روستایی حدود ۳ کیلومتری مرز ایران کشته شدند.

وی افزود: در مورد جزئیات این حادثه هنوز کسی به صورت رسمی موضع‌گیری نکرده است.

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ غیرنظامی یا نظامی ایرانی در حمله امروز(پنجشنبه) این کشور به نقطه مرزی جنوب‌شرق ایران هدف قرار نگرفتند.

ارتش پاکستان در این بیانیه آورده است که حملات در نقاط مرزی ایران ۶ پایگاه وابسته به «ارتش آزادی بخش بلوچستان» را با دقت هدف قرار داد.

ارتش پاکستان تاکید کرد که در این حملات هیچ نظامی یا غیر نظامی ایرانی مورد هدف قرار نگرفته‌اند.

کاردار پاکستان به وزارت خارجه فرا خوانده شد

 کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره حمله از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان به وزارت خارجه فراخوانده شد. 

در پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح درباره این حادثه به وزارت خارجه فراخوانده شد.

پاکستان: به تمامیت ارضی ایران احترام می گذاریم!

در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله پاکستان به خاک ایران، وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش اولیه خود، ایران را کشوری برادر خواند و گفت که «کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد».

وب‌سایت وزارت خارجه پاکستان گزارش کرد، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حمله به خاک ایران گفت: «صبح امروز پاکستان مجموعه ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد».

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که در حمله به خاک ایران، گروه موسوم به سرمچار، اصطلاحی برای اشاره به نیروهای مسلح بلوچ را هدف قرار داده است.

در این بیانیه، هدف از حمله، «حفاظت و دفاع از امنیت ملی پاکستان در مقابل تمامی تهدیدها» بیان شده است.

وزارت خارجه پاکستان در ادامه با تأکید بر این‌که «احترام و علاقه زیادی قائل است»، گفت: «ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری برای مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تأکید داریم و به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه می‌دهیم».

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

علیرضا مرحمتی توضیح داد: ساعت ۴:۰۵ صبح امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

 

وی ادامه داد: در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند.

 

معاون امنیتی- انتظامی استاندار خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: جزئیات و خبرهای تکمیلی در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

 پاکستان در بیانیه‌ای رسمی نوشت که پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاری، پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تأمین امنیت و منافع ملی پاکستان بود.

این بیانیه می‌افزاید: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.

 

نظر شما