شناسهٔ خبر: 64683733 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمدان: آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است

عضو ارشد حماس گفت: دولت آمریکا در نسل کشی ملت فلسطین شریک است و ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم برای لغو فوری محاصره غزه اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، "اسامه حمدان" عضو ارشد جنبش حماس در نشست خبری در بیروت درباره تازه‌ترین تحولات تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: دشمنان در اجرای برنامه‌های خود در نوار غزه شکست خوردند و ما پیروزی آشکار را محقق خواهیم ساخت. مردم فلسطین همچنان به سرزمین خود در غزه پایبند هستند و از مقدسات امت دفاع می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_10692844"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4126195/10692844?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: با تداوم سیاست دشمن نازی برای گرسنه کردن ملت فلسطین، بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی با فاجعه واقعی مواجه هستند و به هیچ سرپناهی دسترسی ندارند. فرزندان ملت فلسطین در غزه به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های ابتدایی، زندگی فاجعه باری دارند.
حمدان ادامه داد: شمار زخمی‌ها در نوار غزه به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده است که از سفر به خارج برای مداوا منع می‌شوند و بیش از هفت هزار نفر هم مفقود هستند. شمار شهدای کرانه باختری هم از هفتم اکتبر تا کنون به ۳۷۷ نفر رسیده است. از این رو، هیچ جنایتی باقی نمانده است که رژیم اشغالگر انجام نداده باشد. این رژیم تا کنون بیش از دو هزار جنایت کشتار جمعی در نوار غزه با ۳۱ هزار شهید یا مفقود مرتکب شده است. در تازه‌ترین جنایت، رژیم اشغالگر امروز چهارشنبه پیکر‌های سه شهید فلسطینی را در نوار غزه ربود. 
این عضو ارشد حماس تصریح کرد: نبرد طوفان الاقصی نبردی ملی است و با مسأله فلسطین و آینده آن ارتباط دارد. تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به منزله لکه ننگ تاریخی بر پیشانی کسانی است که از جرم انگاری این جنایت‌ها و تلاش برای متوقف کردن آن خودداری می‌کنند. دولت آمریکا در نسل کشی ملت فلسطین شریک است. ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم برای لغو فوری محاصره غزه اقدام کنند. 
حمدان خاطرنشان کرد: همبستگی بالای بین فرزندان ملت فلسطین نشان می‌دهد این ملت از مقاومت حمایت و پشتیبانی می‌کند. همبستگی ملی بین فرزندان ملت فلسطین بیانگر است که آن‌ها از مقاومت حمایت می‌کنند و ایمان دارند مقاومت تنها گزینه راهبردی برای پیروزی است. تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی جز با تشدید مقاومت متوقف نخواهد شد. گردان‌های مقاومت همچنان مدیریت میادین نبرد علیه اشغالگران را با اقتدار در دست دارد. مقاومت تنها پایگاه وحدت ملی فلسطین است. 
وی همچنین گفت: دستان رزمندگان مقاومت را در طولکرم، جنین بیت لحم می‌فشاریم و بر ضرورت تقویت انقلاب و مقاومت در کرانه باختری تأکید می‌کنیم. کابینه نازی رژیم صهیونیستی و ارتش آن به بن بست رسیده اند.
حمدان اظهار داشت: هر روزی که تجاوز رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین ادامه می‌یابد، زندگی و جان اسرای اسرائیلی در غزه با تهدیدی واقعی مواجه می‌شود. آزادی اسرای اسرائیلی جز با توقف تجاوز غزه صورت نخواهد گرفت. ما به این منظور پیشنهاد‌های خود را به طرف‌های قطری و مصری ارائه کرده ایم، ولی دشمن درباره آن وقت کشی می‌کند. مقاومت مأموریت حفظ جان اسرا را به عهده دارد، ولی نتانیاهو برای قتل عام آن‌ها تلاش می‌کند.
عضو ارشد حماس گفت: مواضع انصار الله یمن و نیرو‌های یمنی را در تحمیل محاصره بر رژیم مجرم صهیونیستی تحسین می‌کنیم. همچنین از دولت آلمان می‌خواهیم از سیاست‌های اشتباه خود عقب نشینی و حمایت از تجاوز رژیم صهیونیستی را متوقف کند. دولت آلمان نمی‌تواند گذشته نازیستی خود را پاک کند و با تأیید دشمن، در حال ترسیم تصویر نئو نازیستی است. ما تأکید می‌کنیم آرامش در منطقه جز با توقف تجاوز به ملت فلسطین برقرار نخواهد شد. 
حمدان ادامه داد: ما از نیرو‌های تشکیلات خودگردان می‌خواهیم برای پاسخ به متجاوزان، با سلاح‌های خود به نیرو‌های مقاومت ملحق شوند. ما تأکید می‌کنیم تشکیل هر گونه دولت فلسطینی فقط به ملت فلسطین مربوط می‌شود و ما با برداران فلسطینی خود آن را اداره خواهیم کرد. 
وی ضمن محکوم کردن مواضع دولت آمریکا درباره جنگ غزه افزود: اظهارات اخیر جیک سالیوان بیانگر ورشکستگی سیاسی و اخلاقی دولت آمریکا و تلاش برای ادغام یک رژیم قاتل در میان امت اسلامی و عربی است.
اسامه حمدان در پایان سخنانش گفت: کشور‌های عربی و اسلامی منتظرند چه اتفاق دیگری بیفتد تا اقدام فوری انجام دهند و به کمک ملت فلسطین بیایند؟ از تصمیم رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای سفر به غزه به منظور شکستن محاصره آن استقبال می‌کنیم. ما بار دیگر مخالفت خود را با تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اعلام می‌کنیم.

نظر شما