شناسهٔ خبر: 64668905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان‌ جنوبی

خروج ۱۶۵۰ خانوار مدد جوی کمیته امداد امام خمینی(ره) از چرخه حمایت

هزار و ۶۵۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از ابتدای امسال از گردونه حمایت این نهاد خارج شده‌ اند.

صاحب‌خبر -

خودکفایی ۱۶۵۰ خانوار مددجوی خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: در راستای پالایش مددجویان مطابق برنامه پنجم و ششم توسعه باید سالانه ۱۰ درصد کاهش آمار مددجویان را داشته باشیم.

سیدرضا حسینی افزود: از سال ۱۴۰۰ که آمار مستمری‌بگیران ۴۴ هزار خانوار بودند تاکنون ۵ هزار خانوار از حمایت خارج و آمار زیرپوشش این نهاد به ۳۹ هزار خانوار رسیده است.

به گفته وی برخی از خانوار‌ها به صورت موقت و ۶ ماهه تحت حمایت بودند و بنا به خدماتی نظیر جهیزیه و تحصیل که نیاز دارند تحت پوشش قرار می‌گیرد و در نهایت هر مددجو ۳ سال زیرپوشش است مگر سالمند و از کارافتاده باشند.

حسینی با اشاره به این که براساس برنامه ششم توسعه باید خدمات رسانی به سالمندان را برون سپاری و به مردم واگذار کنیم افزود: در این راستا ۷۳ مرکز نیکوکاری در مساجد با ۹۱ مددکار رسیدگی به ۱۸ هزار پرونده سالمند را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به آمار مکاتبات ارسالی مردم در سفر دوم رئیس جمهور افزود: از ۱۰۳ هزار نامه ارسالی ۴۵ هزار نامه مربوط به این نهاد بود که ۳۵ هزار نامه بررسی و به ۱۸ هزار مکاتبه با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان پاسخگویی شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی هم چنین با اشاره به مراجعه ۱۸ هزار و ۱۶۵ نفر به صورت حضوری و الکترونیکی و ۲۴ هزار مکاتبه از ابتدای امسال افزود: همه درخواست‌ها و خدمات از طریق سامانه سها پیگیری می‌شود و دفاتر پیشخوان هم در این رابطه تعامل خوبی دارند.

نظر شما