شناسهٔ خبر: 64667489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گلخانه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان؛ در مسیر صادرات و تولید دانش بنیان

بزرگترین گلخانه نوآوری کشور در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان علاوه بر ایجاد فضای کسب تجربه ، آموزش و درآمد برای دانشجویان در زمینه صادرات به خارج از کشور نیز گام برداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرک گلخانه‌ی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان سال ۱۳۹۵ به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور به وسعت ۵ هکتار با ۳۷ گلخانه سرپوشیده به وسعت ۳۰ هزار متر مربع کار خود را آغاز و سال ۱۳۹۸ مجوز سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی را از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرد.

این شهرک گلخانه‌ای تا کنون در دو مرحله گل‌های تولیدی خود را به خارج از کشور صادر کرده است که دومین صادرات آن با هفده هزار جعبه دو روز قبل به ترکیه بود.

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: تفاوت این گلخانه با سایر گلخانه‌های استان در بعد علمی و پژوهشی آن و حضور شرکت‌های دانش بنیان در مراحل مختلف تولید است.   

محسن تجری رئیس سرای نوآوری گیاهان زینتی دانشگاه آزاد گرگان هم گفت: رشته فناوری گیاهان زینتی را در این دانشگاه دایر کردیم و علاقمندان می‌توانند با استفاده از ظرفیت این گلخانه در فضایی علمی علاوه بر اندوختن تجربه و مهارت درآمد هم کسب کنند.

ثبت رقم جدید گیاه زینتی و تجاری سازی محصول با کاربرد پزشکی از جمله دستاورد‌های جدید مجموعه گلخانه فرهیختگان و سرای نوآوری گیاهان زینتی دانشگاه آزاد گرگان است.

<div id="video-display-embed-code_10689387"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4125221/10689387?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما