شناسهٔ خبر: 64661877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اجرای طرح جوانی جمعیت و متقاضیان چهار فرزندی

سه هزار نفر در جنوب کرمان مشمول دریافت زمین و مسکن

معاون مسکن راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: پس از پایش متقاضیان طرح جوانی جمعیت و متقاضیان چهار فرزندی در هفت شهر جنوب کرمان سه هزار نفر مشمول دریافت زمین و مسکن شناخته شدند.

صاحب‌خبر -
 
  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون مسکن و بازآفرینی شهری مسکن اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: تاکنون پایش شهر های فاریاب،کهنوج، عنبرآباد، نودژ، درب بهشت، جبالبارز و منوجان در جنوب کرمان انجام شده  و در ادامه کار شهرهای باقی مانده نیز درحال پایش نهایی است.

 وحید افشار پور  در توضیح طرح جوانی جمعیت و طرح جدید چهار فرزندی بیان کرد: برای طرح جوانی جمعیت تاریخ تولد فرزند متولد شده باید از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰باشد و در طرح چهار فرزندی فرزندان خانواده باید ۲۰ ساله باشند یعنی تاریخ تولد آنها از یک فروردین ۱۳۸۲ به بعد باشد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت ( سه فرزندی) هزینه‌های آماده‌سازی از جمله تحصیل‌، جدول‌سازی و آسفالت از متقاضیان دریافت می‌شود و افراد بعد از ۲ سال تنفس در مدت زمان هشت سال به صورت اقساطی این هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد و در طرح چهار فرزندی هزینه ای دریافت نمی شود.

وی اضافه کرد: شرایط واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در قالب قانون طرح جوانی جمعیت از سوی وزارت راه و شهر سازی ابلاغ شده است که یک قانون در رابطه با خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون هم امسال مصوب شده که اگر خانواده‌ها دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند، مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین و یا مسکن می‌شوند.

 

نظر شما