شناسهٔ خبر: 64661007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از مخالفت آیت الله خامنه ای با خاتمی درباره رابطه با آمریکا

هاشمی رفسنجانی در دفتر خاطرات خود نوشت: مخالفت رهبری با نرمش در مقابل آمریکا باعث می‌شود که بخشی از مردم بگویند رهبری نمی‌گذارند وضع سیاست خارجی درست شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران، هاشمی رفسنجانی در روز جمعه ۲۴ دی ۱۳۷۶ این چنین در دفتر خاطرات خود نوشت: 

امروز آیت الله خامنه‌ای نماز جمعه را اقامه کردند و به آمریکا حملات سختی کردند و فکر مذاکره و رابطه با آمریکا را شدیدتر از گذشته محکوم کردند. بخاطر تبلیغاتی که در داخل و خارج بعد از مصاحبه آقای خاتمی در خصوص کوتاه آمدن ایران شده است. گرچه ملاحظه رئیس جمهور را نمودند اما معلوم است که در حقیقت به قصد جلوگیری از اقدامات تشنج زدایی با آمریکا صحبت‌ها ایراد شده و قاعدتا تفسیرهای داخلی و خارجی آنرا حمل بر اختلاف رهبری و رئیس جمهور خواهند کرد. 

دیشب آقای ناطق هم نظر داشت که مخالفت رهبری با نرمش در مقابل آمریکا باعث می‌شود که بخشی از مردم بگویند رهبری نمی‌گذارند وضع سیاست خارجی درست شود و مشکلات کشور حل بشود و جناح چپ هم روی آن تبلیغ می‌کنند و به همین دلیل مصلحت نمی‌دانست که رهبری مطلبی بگویند. 

گفت دیروز برای نماز جماعت همراه آقای علی محمد بشارتی وزیر سابق کشور به حسینیه امام خمینی رفته بودند آقای بشارتی به رهبری گفته نظر هواشناسی این‌ است که هوای جمعه سرد است و بهتر است شما تردید برای اقامه جمعه داشته باشید و ایشان جواب داده‌اند لباس بیشتر می پوشیم!! 

اولین خبر انعکاس خارجی صحبت امروز نماز جمعه رهبری از خبرگزاری فرانسه بود که آنرا مخالفت صریح با افکار آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور تلقی کرده‌اند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما