شناسهٔ خبر: 64660178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع):

شرط ظهور امام زمان (عج) احساس مسئولیت افراد جامعه نسبت به همدیگر است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گفت: اگر در جامعه‌ای تک تک افراد نسبت به هم احساس تکلیف کنند، آماده پذیرفتن امام زمان (عج) نیز خواهد شد و در واقع شرط ظهور حضور امام در یک جامعه احساس مسئولیت افراد نسبت به همدیگر اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام علیرضا شریف پور با اشاره به فضائل ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه اطاعت از خداوند است و در ماه رجب خداوند متعال مطیع بنده توبه کارش می‌شود و و هر کس در این ماه از خدا خواسته‌ای مسئلت کند پروردگار عالم آن را اجابت می‌کند.

وی ادامه داد: هر کس در ماه رجب از خدا طلب صراط مستقیم کند راه هدایت برایش باز می‌شود و در مورد عظمت و فضیلت این ماه دو مسئله مطرح است یکی این که فضیلت رجب المرجب ذاتی است که در این خصوص روایات در حد تواتر است و دوم این که عظمت این ماه به خاطر اتفاقات مهمی از جمله ۲۷رجب، عید بزرگ مبعث و ۱۳رجب، ولادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و یا دیگر ولادت‌ها و اتفاقات این ماه است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام باقر علیه السلام خاطرنشان کرد: امام محمد باقر (ع) ولایت فردی را به ولایت همگانی سوق داد و به تعبیر مقام معظم رهبری «حضرت در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه‌ی وسایل مشروع و ممکن استفاده کرد.» مفهوم ولایت مفهومی عام‌تر و وسیعتر از ولایت فردی است.

وی تاکید کرد: ولایت مستلزم اطاعت از، ولی الهی است، اما این مسئله صرفا اطاعت از امام نیست یعنی احساس تکلیف نسبت به همدیگر و جامعه نیز می‌باشد و وقتی جامعه به بلوغی رسید که تک تک افراد آن نسبت به هم احساس مسئولیت کردند آن جامعه امت اسلامی و تمدن اسلامی را شکل می‌دهد.

حجت الاسلام شریف پور گفت: اگر جامعه‌ای بتواند به ولایت برسد آماده پذیرفتن امام زمان (عج) نیز خواهد شد و در واقع شرط ظهور حضور امام در یک جامعه احساس مسئولیت افراد نسبت به همدیگر اتفاق می‌افتد.

نظر شما