شناسهٔ خبر: 64659583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برف ، باران و سرما در راه کرمان

برف و باران در راه است؛ کشاورزان استان کرمان مراقب سرمازدگی محصولات باشند.

صاحب‌خبر -
برف و باران سرما در راه کرمان
 
 

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از اداره کل هواشناس کرمان  از نظر دمایی از امروز (سه‌شنبه) تا ابتدای هفته آینده در استان روند کاهشی و جمعه  بیشتر مناطق کاهش محسوس دما را خواهند داشت، بنابراین وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی و دامی محتمل است.

 در اطلاعیه این اداره کل آمده است، طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی مناطق شمالی بارش‌های پراکنده و خفیف به ویژه در ارتفاعات این مناطق دور از انتظار نیست، همچنین در مناطق شمال غربی، غربی و شرقی این استان با تداوم وزش بادهای نسبتا شدید، خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در سطح این استان را خواهیم داشت.

همچنین طبق اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا (چهارشنبه) نیز با توجه به شرایط پایداری و با انتقال ریزگرد به استان کاهش کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است؛ جمعه ضمن افزایش ابر، بارش باران در برخی مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان مورد انتظار است که این بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

همچنین طبق اعلام هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار در شهرستان بردسیر با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر خنکترین و نرماشیر و ریگان با ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان کرمان بود

دمای کلانشهر کرمان نیز در خنکتری ساعت امروز سه درجه سانتیگراد بود و در گرمترین ساعت به ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

نظر شما