شناسهٔ خبر: 64657083 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اذعان رسانه صهیونیستی به شکست حمله نظامی آمریکا علیه یمن

یک رسانه صهیونیستی اذعان کرد که یمنی‌ها موفق شدند تسلیحات خود را در برابر حملات آمریکایی‌ها مخفی نگه دارند، لذا تهدیدات در دریای سرخ همچنان به قوت خود باقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «تایمز آف اسرائیل» با اذعان تلویحی به شکست عملیات نظامی آمریکا ضد یمن نوشت که یمنی‌ها موفق شدند تسلیحات خود را مخفی کرده و مأموریت نیروهای آمریکایی و سرویس‌های جاسوسی این کشور را مشکل‌تر سازند، لذا تهدیدات موجود در دریای سرخ [برای کشتیرانی رژیم صهیونیستی] همچنان پابرجا است.

این روزنامه تاکید کرد که مسئولان آمریکایی در گفتگو با روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کردند که با مشکلات زیادی برای شناسایی مواضع انصارالله و هدف قرار دادن آن مواجه بودند، چرا به نظر می‌رسد که انصارالله موفق شده بیشتر تسلیحات خود را که بر روی سکوهای متحرک سوار می‌شود، پنهان نگه دارند و همچنان می‌توانند کشتیرانی در دریای سرخ را تهدید کنند.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در این رابطه نوشت که با توجه به عدم تأثیر گذاری حملات آمریکا و باقی ماندن قدرت دولت مردمی یمن که مسئولان غربی نیز به آن اذعان دارند، معلوم نیست که شرکت‌های کشتیرانی برای استفاده از دریای سرخ احساس امنیت داشته باشند. به ویژه در شرایطی که یمنی‌ها وعده داده‌اند که انتقام شهادت ۵ نفر از نیروهای خود و زخمی شدن شش تن دیگر را خواهند گرفت.

دولت مردمی یمن در واکنش به محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تنها کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند، در معرض حمله این نیروها قرار خواهند گرفت و دیگر کشتی‌ها با امنیت می‌توانند در این آبراهه بین‌المللی تردد داشته باشند. بعد از حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن، این دو کشور نیز به لیست تهدیدهای دولت یمن اضافه شدند.

دیروز نیز یک کشتی تجاری آمریکا در دریای سرخ با یک فروند موشک هدف قرار گرفت و دچار آتش سوزی شد. شرکت اطلاعاتی خصوصی «امبری» در این باره گفت که یک کشتی تحت مالکیت آمریکا که با پرچم جزایر مارشال در آب‌های منطقه حرکت می‌کرد، با یک موشک هدف قرار گرفته است.

نظر شما