شناسهٔ خبر: 64655518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

اصفهان سرمایه‌گذاری برای همکاری‌ با مؤسسه رازی را پیگیری می‌کند

استاندار اصفهان، با بیان این که مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، انباشتی از تجربیات، دانش، رویدادهای موفق و تاریخ‌ساز است، از پیگیری برای سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد فعالیت‌های مشترک با این مؤسسه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جریان بازدید از مؤسسه رازی در استان البرز و نشست با هیئت رئیسه و تنی چند از مدیران این مؤسسه که با همراهی سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی همراه بود، اظهار داشت: خدمات و کارنامه درخشان مؤسسه رازی در کشور، افتخارآمیز و سبب شکرگزاری است که چنین مؤسسه مهمی در کشور فعالیت می‌کند و هر فردی که از این مجموعه بازدید کند به آن خواهد بالید.

استاندار اصفهان ادامه داد: مؤسسه رازی، انباشتی از تجربیات، دانش، رویدادهای موفق و تاریخ‌ساز است و مسیر طی شده این مجموعه در پشتیبانی از کشور در بحران‌های مختلف در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و طیور یا بیماری‌هایی که متوجه انسان است؛ مانند همه‌گیری کووید ۱۹، این مؤسسه را متمایز کرده و جای قدردانی دارد.

مرتضوی، معرفی بخشی از فعالیت‌های متعدد مؤسسه رازی به گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را لازم دانست و افزود: در جنگ ترکیبی که دشمن طی سال‌های اخیر علیه کشور ما شروع کرده، تلاش کرده مراکز مهم و گوهرهایی مانند مؤسسه رازی که در گوشه و کنار این سرزمین وجود دارند را از اذهان حذف کند و تصویری مغایر با موفقیت‌های ملی‌مان را نمایش دهد؛ درحالی‌که معرفی مؤسسه رازی و انعکاس تلاش و مجاهدت‌های هیئت علمی، محققان و کارکنان آن، در هویت بخشی و ایجاد امیدواری در فرزندان این سرزمین نسبت به آینده درخشان آن بسیار مؤثر خواهد بود.

 استاندار اصفهان، هدف از این بازدید را بهره‌مندی از ظرفیت‌های مؤسسه رازی در استان اصفهان و گفت: با توجه به امکانات و ظرفیت‌های استان اصفهان در بخش منابع انسانی و وجود پژوهشگران با تجربه، ظرفیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی، همچنین وجود مجموعه‌های بزرگ تولیدی دام و طیور که بسیاری از آن‌ها در کشور رکورددار هستند، سرمایه‌گذاری برای ایجاد فعالیت‌های مشترک با مؤسسه رازی پیگیری خواهد شد.

 مرتضوی افزود: استان اصفهان از سال‌های قبل، به دنبال ایجاد و توسعه ارتباط با مؤسسه رازی بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود، اگر غیر از این اقدام کنیم، به بخشی از جامعه پژوهشگران استان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ظلم کرده‌ایم.

استاندار اصفهان، تأکید کرد: بازدید صورت گرفته و استفاده از نظرات مشورتی تیم مدیریتی و محققان مؤسسه رازی، در ایجاد بستری مناسب برای بهره‌مندی از تولیدات این مؤسسه در استان اصفهان فراهم خواهد شد. 

 معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با تولید انواع واکسن‌های دام و طیور، نقشی بی‌بدیل در تولید محصولات پروتئینی، تأمین امنیت غذایی کشور، همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: سازمان تات، بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی خاورمیانه، دارای ۲۱ مؤسسه، مرکز و پژوهشگاه ملی، ۳۴ مرکز استانی و در مجموعه ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی در کشور است و مؤسسه رازی به لحاظ اهمیت و تنوع حوزه کاری، یکی از متفاوت‌ترین مؤسسات سازمان تات شمرده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما