شناسهٔ خبر: 64652579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۲ درصد نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی بانوان هستند 

مشاور امور زنان وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در نخستین نشست صمیمی با بانوان شاغل در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، به بررسی مسائل و مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف پرداخت. 

صاحب‌خبر -

۲۲ درصد نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی بانوان هستند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مریم طهماسبی در این نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده در خصوص ارتقای جایگاه بانوان در سازمان، اظهارکرد: ۲۲ درصد نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی درحدود ۱۴ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و ۸ درصد تصدی پست‌های مدیریتی نیز متعلق به بانوان است. 

وی بر لزوم بکارگیری بانوان در پست‌های تخصصی مرتبط با حوزه کاری و رشته تحصیلی در جهت ارتقای کارایی، کارآمدی و افزایش رضایت شغلی آنان تاکید کرد و گفت: نیاز است در سطح استان نیز در این زمینه باز مهندسی در نحوه بکارگیری نیروی انسانی در واحد‌های مختلف انجام گیرد.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه در حوزه زنان، بر اهمیت برنامه‌ریزی برای ایفای نقش و مزایای فرزندآوری برای زنان شاغل تاکید و اظهار کرد: جوانی جمعیت مولفه قدرت یک کشور است و مشوق‌های خوبی جهت حمایت از خانواده و فرزندآوری در قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است که بانوان شاغل می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. 

طهماسبی افزود: زنان در کنار مردان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارند. در حال حاضر بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه سهم بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای دارند که باید توانایی‌های آنان را همپای مردان برای برنامه ریزی هرچه بیشتر در این زمینه مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه این نشست به بررسی مسائل و مشکلات بانوان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و ادارات تابعه سازمان پرداخت.

نظر شما