شناسهٔ خبر: 6464497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پس از اقدامات تروریستی اخیر

کویت به دنبال انگشت‌نگاری از تمام سفرکنندگان به این کشور

مدیرکل امنیت فرودگاه کویت اعلام کرد برای تمامی کسانی که به این کشور سفر می‌کنند یک لیست داده‌های فوری که شامل چند مورد از جمله اثر انگشت است، تشکیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل السنین» مدیرکل امنیت فرودگاه کویت اعلام کرد اقدامات امنیتی در این کشور تا دو برابر افزایش خواهد یافت و برای تمام کسانی که به هر قصدی وارد کویت می‌شوند یک لیست داده‌های فوری در فرودگاه شامل از اثرانگشت، عکس شخصی و گذرنامه آنها تشکیل خواهد شد.

السنین به روزنامه کویتی «الرأی» چاپ امروز (یکشنبه) گفت: طرح‌هایی در آینده برای ورود تکنولوژی جدید مانند اسکن چشم در ورودی فرودگاه عملی خواهد شد و تمام اینها به خاطر شرایطی است که منطقه در آن زندگی می کند.

این مسئول کویتی همچنین تاکید کرد که تفتیش شخصی و تفتیش از چمدان‌ها در فرودگاه کویت نیز محکم‌تر شده و از تکنولوژی جدید برای این موضوع استفاده می‌شود.

چهارم تیرماه امسال (1393)انفجار تروریستی انتحاری در مسجد امام صادق (ع) از بزرگترین مساجد کویت، در منطقه «الصوابر» در پایتخت این کشور  منجر به شهادت 27 شیعه و زخمی شدن 227 تن دیگر شد. عامل انتحاری یک داعشی سعودی‌تبار بود.

داعش اخیرا به کشورهای حاشیه خلیج فارس نفوذ و بعضا آنها را تهدید به اقدامات خرابکارانه کرده است. در همین راستا «عبدالرحمن الجیران» نماینده پارلمان کویت اعلام کرد که این کشور و قطر از وجود داعش در کشورهایشان مستثنی نیستند. به وبگاه کویتی الرأیگفت: گروهک داعش که در حال حاضر تلاش دارد دامنه فعالیت خود را گسترش دهد در قطر و کویت نیز حضور دارد اما حضور این گروهک در کویت ضعیف است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما