شناسهٔ خبر: 64643498 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

اولین جام رئال با تحقیر کاتالان‌ها؛ قتلگاهی برای ژاوی!

صاحب‌خبر -

اولین جام رئال مادرید در سال 2024، با شکست دادن بارسا اتفاق افتاد. آنها نتیجه درخشانی روبه‌روی رقیب سنتی گرفتند و با زدن چهار گل، کاتالان‌ها را به معنی واقعی کلمه تحقیر کردند. رئال با زدن پنج گل به آتلتی در یک تریلر جذاب فینالیست شده بود و بارسا نیز پس از زدن دو گل به اوساسونا، شانس بازی در فینال سوپرجام را به دست آورد. برخورد این دو تیم اما بسیار یک‌طرفه به نظر می‌رسید. مادریدی‌ها در همان 10 دقیقه اول بازی به دو گل دست پیدا کردند و بارسا در مسیر یک شکست وحشتناک قرار گرفت. حتی گل لواندوفسکی نیز نتوانست بارسا را به بازی برگرداند. رئال در نیمه دوم هم کاملا برتر از حریف بود و سرانجام با نتیجه چهار بر یک، در این بازی به برتری دست پیدا کرد تا یکی از بهترین بردهای کلاسیکو در این چند سال را به دست بیاورد. 

ستاره کلیدی این بازی بی‌شک وینی جونیور بود. بازیکنی که توانست در این نبرد هت‌تریک کند. جالب اینکه پسر رونالدو برای تماشای بازی در استادیوم حضور داشت و وینی مقابل او، شادی معروف کریستیانو را نیز در زمین مسابقه پیاده کرد تا یکی از تلخ‌ترین شب‌های ممکن برای طرفداران بارسا رقم بخورد. این بازی عملا به قتلگاهی برای ژاوی هرناندز تبدیل شد. بارسا با هدایت این مربی در شروع این فصل نتایج خوبی گرفت اما بعد از شکست در برنابئو دچار یک بحران بزرگ شد. بعد از آن بازی دیگر بارسا نه خوب بازی می‌کرد و نه خوب امتیاز می‌گرفت. 

حالا این شکست وحشتناک روبه‌روی رقیب سنتی، باورها نسبت به این مربی را به پایین‌ترین سطح ممکن کشانده است. به نظر می‌رسد دیگر چاره‌ای به جز ترک بارسا پیش روی ژاوی باقی نمانده باشد و نهایتا او در پایان فصل برکنار خواهد شد. در بارسا دیگر هیچ‌کس به این مربی اعتماد ندارد. کاتالان‌ها در ترکیب اصلی نیز نیاز به استفاده از نفرات بهتری دارند و شاید این آخرین فصل حضور نفراتی مثل لواندوفسکی در این تیم نیز تلقی شود. بارسا با این فرم، در این فصل هم یک کابوس بزرگ را تجربه خواهد کرد. اگر آنها سریعا بهتر نشوند، در اروپا نیز روبه‌روی ناپولی یک شکست تلخ را پشت سر می‌گذارند. در نتیجه بارسا کاملا با بحران درگیر شده و اصلا بعید نیست که در این فصل حتی یک جام هم به دست نیاورد. 

این موضوعی است که هواداران بارسا را به شدت خشمگین کرده است. تیمی که اگر به خودش نیاید، در یک کابوس بزرگ گرفتار خواهد شد. این روزها هیچ بازیکنی در بارسا در حد و اندازه خودش نیست و مصدومیت ستاره‌ای مثل گاوی نیز قدرت جنگجویی تیم را به شکل ویژه‌ای کاهش داده است. در مقابل، رئالی‌ها با بردن این جام، نشان داده‌اند که چه تیم درجه یکی هستند و چقدر برای موفقیت در ادامه فصل، آماده‌اند.

 

نظر شما