شناسهٔ خبر: 64637042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ آمریکا؛ ترامپ پیشتاز انجمن‌های حزبی آیووا است

تهران- ایرنا- درحالیکه شهروندان آیووا امروز (دوشنبه) با سرمای استخوان‌سوز روبرو هستند تا اولین رای‌ خود را در کارزار انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ آمریکا به صندوق بیندازند، «دونالد ترامپ» برای کنار زدن رقبای خود و ادعای زودهنگام نامزدی جمهوری‌خواهان بیشترین شانس را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، موقعیت برتر ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا [در آیووا] به گونه‌ای است که در عمل، رقابت دیگر نامزدها برای کسب جایگاه دومی است؛ چنانکه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد به دنبال کسب جایگاه دوم هستند تا به عنوان جایگزین اصلی ترامپ ظاهر شوند.

رویترز در ادامه نوشت: پیروزی مقتدرانه ترامپ در آیووا، استدلال و دلایل او را تقویت می‌کند که وی یگانه نامزد جمهوری‌خواه است که می‌تواند در انتخابات نوامبر (آبان/آذر) با جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات رقابت کند.

نظرسنجی منتشر شده در روز شنبه از ایالت آیووا، نشان داد که دیسانتیس از هیلی عقب افتاده است و ۱۶ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه این ایالت از دیسانتیس و ۲۰ درصد از هیلی حمایت می‌کنند و ترامپ با ۴۸ درصد پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، کسب جایگاه دوم [در آیووا] برای هیلی یا دیسانتیس این تصور را باقی می‌گذارد که پیشروی ترامپ به سمت نامزدی [جمهوری‌خواهان]، نتیجه‌ای قطعی نیست.

هم دیسانتیس و هم هیلی ابراز اطمینان کردند که امروز [در انتخابات ایالت آیووا] از انتظارات فراتر می‌روند؛ اگرچه مراقب بودند که پیروزی را پیش‌بینی نکنند.

سرمای خطرناکی که غرب میانه آمریکا را فراگرفته و کمپین‌ها را مجبور به لغو چندین رویداد در آخر هفته کرده است، می‌تواند امروز باعث کاهش حضور مردم در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت آیووا شود.

در جریان مبارزات انتخاباتی روز گذشته (یکشنبه)، نامزدها از هواداران خود خواستند تا با وجود سرمای هوا، از انجمن حزبی حمایت و در میعادگاه‌های انتخاباتی امروز شرکت کنند.

ترامپ در یک گردهمایی در «ایندیانولا» گفت: در برابر شرایط جوی مقاوم باشید، بیرون بروید و آمریکا را نجات دهید.

بر پایه این گزارش، اگر شرایط هوایی بسیار سرد، برخی رای‌دهندگان را متقاعد می‌کند که در خانه بمانند، اما تاثیرگذاری ترامپ بر وفادارترین حامیانش ممکن است به او برتری دهد.

خدمات هواشناسی ملی ایالات متحده آمریکا پیش‌بینی کرده است که دمای هوا در برخی مناطق این ایالت به منفی ۴۵ درجه فارنهایت (منفی ۴۳ درجه سانتیگراد) برسد.

نظر شما