شناسهٔ خبر: 64619746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۲ هزار و ۴۳۰ کارت سوخت متخلف در منطقه زاهدان غیرفعال شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بررسی تراکنش کارت‌های سوخت بنزین و پایش میدانی از سوی این شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون باعث شد تا ۲ هزار و ۴۳۰ کارت هوشمند سوخت به دلیل تخلف از طرح کدینگ خارج شود. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بررسی تراکنش کارت‌های سوخت بنزین و پایش میدانی از سوی این شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون باعث شد تا ۲ هزار و ۴۳۰ کارت هوشمند سوخت به دلیل تخلف از طرح کدینگ خارج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ قربانعلی مردانی روز یکشنبه بیان کرد: در راستای مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و غربالگری طرح کدینگ کارت سوخت، با پایش انجام‌شده در جایگاه‌های سوخت و بررسی تراکنش کارت‌ها، در سالجاری تخلف ۲ هزار و ۴۳۰ کارت سوخت شناسایی و با حکم قضایی غیرفعال و از طرح کدینگ خارج شد.

وی افزود: این کارت های سوخت به دلیل سوختگیری در سایر خودروها و سوختگیری‌های متعدد و غیرمتعارف از طرح کدینگ خارج شده و در هیچ یک از جایگاه‌های سوخت سیستان و بلوچستان قادر به سوختگیری نخواهند بود و در صورتی که پس از فعال شدن مجدد، باز هم مرتکب تخلف شوند علاوه بر غیرفعال شدن، به پرداخت غرامت و توقیف خودرو توسط مراجع مربوطه اقدام خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: در ۲ ماه اخیر به دلیل افزایش تخلفات، نظارت‌ها نیز شدت یافته و تعداد یک‌هزار و ۲۷۰ کارت سوخت در این مدت از طرح کدینگ خارج شده است.

وی ادامه داد: نظارت بر عرضه سوخت در جایگاه‌های منطقه به صورت محسوس و غیرمحسوس ادامه دارد و تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مردانی با اشاره به اهمیت فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای هم به دلیل محدودیت منابع و هم هزینه‌های هنگفت پالایش، ذخیره سازی، حمل و توزیع آن گفت: فرآورده‌های نفتی توزیع شده از جمله بنزین همان طور که در پشت کارت‌های سوخت نیز درج شده منحصرا جهت سوختگیری خودروی مشخص شده در آن است و هرگونه استفاده غیر مجاز پیگرد قانونی دارد.

وی تاکید کرد: واگذاری کارت سوخت به سایر افراد، فروش سهمیه سوخت، سوختگیری خارج از باک خودرو، سوختگیری در سایر خودروها و سوختگیری‌های مکرر و نامتعارف از جمله تخلفات کارت سوخت محسوب شده که با پایش و بررسی سامانه‌ای در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

نظر شما