شناسهٔ خبر: 64617969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری شکارچی غیرمجاز در داورزن

: یک شکارچی غیرمجاز در شهرستان داورزن قبل از شروع به شکار قوچ و میش وحشی با هوشمندی محیط بانان دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
 
شکارچی غیرمجاز در داورزن خراسان رضوی دستگیر شد
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی،  رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: این شکارچی غیرمجاز به جرم حمل سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و مبادرت به شکار در منطقه شکارممنوع ریوند شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
 
محمدرضا بسملی ادامه داد: این شکارچی غیرمجاز قصد داشت با نفوذ به منطقه، به شکار قوچ و میش وحشی اقدام کند اما قبل از هر اقدامی، با رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست سبزوار دستگیر و به دست پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان داورزن سپرده شد.
 
رئیس اداره محیط زیست سبزوار گفت: شهروندان وظیفه شناس و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید، ضمن تماس با شماره تلفن ۴۴۴۴۹۳۰۳ آنرا به یگان حفاظت محیط زیست سبزوار و یا پاسگاه های انتظامی محل گزارش کنند.
 
۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.
 
پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده ریوند، پروند و شیراحمد هستند.
 
داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما