شناسهٔ خبر: 64614258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

فریاد اعتراض به جنگ غزه مقابل کاخ سفید

عصر شنبه هزاران معترض به تداوم جنگ غزه و نقش دولت آمریکا در آن، با تجمع مقابل کاخ سفید خواستار پایان دادن به کشتار فلسطینیان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین،  «آتش‌بس فوری در غزه» و «پایان حمایت آمریکا از حملات اسرائیل» درخواست هزاران معترضی بود که عصر شنبه (به وقت واشنگتن) در «راهپیمایی واشنگتن برای غزه» شرکت کردند و خودشان را به کاخ سفید رساندند.

سازمان‌دهندگان این اعتراضات--ائتلافی از گروه‌ها از جمله شورای روابط آمریکایی-اسلامی--اتوبوس‌هایی ترتیب داده بودند تا مردم از جاهای دیگر هم بتوانند برای شرکت در اعتراضات حامی فلسطین به پایتخت آمریکا سفر کنند. معترضان به سخنرانی‌ها گوش دادند و از میدان آزادی (Freedom Plaza) در پایتخت آمریکا به سمت کاخ سفید راهپیمایی کردند.

«به جو نسل‌کش رای نمی‌دهیم»، «دست‌های بایدن خونی است» و «بگذار غزه زنده بماند»، بنرهایی بود که معترضان به حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از حملات ۱۰۰ روزه اسرائیل علیه مردم غزه در دست داشتند و به او هشدار می‌دادند که انتخاب مجددی در کار نخواهد بود.  

دیروز شنبه علاوه بر واشنگتن، چند شهر و پایتخت اروپایی و غیراروپایی صحنه تظاهرات بزرگ ضد صهیونیستی و درخواست برای آتش‌بس در غزه بود. 

نظر شما