شناسهٔ خبر: 64613304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ گشت مشترک بازرسی و نظارت بر بازار

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهراز اجرای ۳۸۱۶ مورد گشت مشترک بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات دراستان خبرداد.

صاحب‌خبر -
بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ گشت مشترک بازرسی و نظارت بر بازار
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مهدی صفوی افزود: در ۹ ماهه امسال از ۳۸۱۶ فقره گشت مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و ...، ۵۲۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال گردیده و جهت سیرمراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: به منظور تسریع رسیدگی به شکایات مردمی و جلوگیری از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان، اجرای برنامه‌های گشت مشترک بازرسی در سراسر استان از سوی صمت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سالجاری در حال اجرا است. 

صفوی افزود: گشت‌های مشترک بازرسی به صورت برنامه ریزی شده در دو بخش صنفی عرضه کالا و خدمات که در هر نوبت از یک بخش از اصناف با حضور بازرسین مربوطه انجام می‌گردد. 

وی گفت: بازرسی‌ها در بخش کالا نظیر مواد غذایی، مواد آرایشی بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش و در بخش خدمات مانند تعمیرگاه خودرو، کارواش خودرو، آرایشگاه و ... انجام می‌شود. 
 
مدیر کل صمت استان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار، عرضه نکردن کالا، صادر نکردن فاکتور، تقلب و کم فروشی و درج نکردن قیمت مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و یا بصورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان و یا شهرستان مربوطه گزارش کنند.

نظر شما