شناسهٔ خبر: 64609236 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح کرد؛

تجمع معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه / مطالبه برای اجرای قانونی که ۶ سال پیش تصویب شد

جمعی از افراد دارای معلولیت در اعتراض به اجرا نشدن ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، صبح امروز جمعی از افراد دارای معلولیت مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. تجمع کنندگان پلاکاردهایی به همراه داشتند روی آن نوشته شده «اجرای قانون معلولان حق مسلم ماست». پیش از این نیز جامعه معلولان تجمعات متعددی را در راستای پیگیری دلایل اجرا نشدن بخش‌هایی از قانون حمایت از معلولان برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

نقض حقوق معلولان توسط رانندگان و راکبان موتورسیکلت / قوانین بازدارنده نیستند

محمدعلی جعفربگلو فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص دلایل تجمع توضیح داد: مهمترین مطالبه ما اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است. براساس این ماده قانون که در سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، بهزیستی مکلف شده که حداقل حقوق را به معلولان شدید و بسیار شدید که از کار افتاده هستند، پرداخت کند.

وی افزود: از زمان تصویب قانون حمایت از معلولان تا امروز ماده ۲۷ اجرا نشده است. دلیل اصلی تجمع امروز ما خلف وعده بهزیستی در اجرای این قانون است. ۴۰ روز پیش آقای مخبر معاون اول رئیس جمهوری یک هفته به مسئولان مربوطه فرصت دادند تا برای اجرای این ماده قانونی اقدام کنند اما تا به امروز جواب روشنی از سوی دولت و مجلس نسبت به اجرا نشدن قانون دریافت نکرده‌ایم.

فعال حوزه معلولان عنوان کرد: حدودا ۶۰۰ هزار نفر در کشور مشمول این قانون هستند و سازمان برنامه و بودجه در جلساتی که با ما داشت، دلیل اجرا نشدن قانون را تحریم‌های شدید کشور و کمبود شدید منابع اعلام کرد.

وی درخصوص ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان در بودجه سنواتی سال آینده توضیح داد: قانون حمایت از معلولان ردیف بودجه جداگانه در بودجه سنواتی داشت که در سال جاری این ردیف بودجه حذف شد اما امسال مسئولان وعده داده‌اند که این ردیف بودجه در سال آینده به بودجه سنواتی کشور افزوده شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما