شناسهٔ خبر: 64604105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار سازمان مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: تفاهم‌نامه سازمان مدارس غیردولتی با برخی از دستگاه‌ها برای توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای امضا می‌شود.

صاحب‌خبر -

توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در دستورکار سازمان مدارس غیردولتی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد محمودزاده افزود: توسعه مدارس غیردولتی به‌صورت کیفی و با محوریت آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای مد نظر است، اما به لحاظ قانونی اگر درخواستی برای تاسیس مدارس در مقطع ابتدایی و دیگر حوزه‌ها هم باشد مجوز صادر می‌شود.
وی در خصوص صدور مجوز تاسیس مدرسه غیردولتی جدید نیز گفت: بر اساس قوانین، سند علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه مدارس غیردولتی در دستور کار قرار دارد و مجوز هم صادر می‌کنیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه کیفی با محوریت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای، بیشتر مد نظرمان است، افزود: توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در رویکرد‌ها ملاک قرار می‌دهیم و علاقه‌مند به توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای هستیم.
محمودزاده افزود: مجموعه‌ها و دستگاه‌های حقوقی مثل سما، راهیان کوثر، انرژی اتمی و برخی دستگاه‌های دیگر را هم پای کار آورده‌ایم که تفاهم‌نامه آن به زودی امضاء می‌شود که به محض امضاء، ابلاغ می‌شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: یک ظرفیت بزرگی را با این اقدام ایجاد کرده‌ایم. ضمن اینکه از موسسان حقیقی نیز با توجه به تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم برای توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مد نظر است، اما اگر موسسی، درخواست مجوز تاسیس مدرسه غیردولتی در مقطع ابتدایی و دیگر حوزه‌ها را داشته باشد به لحاظ قانونی مجوز صادر می‌شود.
گفتنی است؛ هم‌اکنون ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی با بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

نظر شما