شناسهٔ خبر: 6460195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مولوی عبدالحمید:

عدالت ضامن وحدت است

تنا

خطیب نماز عید قربان اهل سنت زاهدان گفت: اجرای عدالت و رفع تبعیض ضامن بقای وحدت و امنیت در جامعه است.

صاحب‌خبر -
عدالت ضامن وحدت است

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های نماز عید سعید قربان اهل سنت زاهدان اظهار داشت: اهل سنت همواره به دنبال خدمت به نظام و انقلاب بوده اند و شیعه را برادر دینی خود می دانند. 

وی افزود: ما همواره به دنبال گفتمان برای تقویت وحدت و حل مشکلات اهل سنت بوده ایم و با هر نوع قانون شکنی و برخورد خشن مخالفیم. 

امام جمعه مسجد مکی زاهدان ادامه داد: احساس ما بر این است که مورد بی مهری قرار گرفته ایم و به همین دلیل از نظام اسلامی انتظار مهرورزی داریم. 

وی اهل سنت ایران را بهترین فرصت در جهت تقویت وحدت با سایر کشورهای اسلامی برشمرد و افزود: مسوولان نظام اسلامی می توانند با توجه بیشتر به مشکلات اهل سنت و با بکارگیری نیروهای نخبه و شایسته آنان، ایران اسلامی را به عنوان نماد وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام معرفی کنند. 

خطیب نماز عید قربان اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: اهل سنت ایران تشنه قدرت و پست و مقام نیستند بلکه تنها خواهان خدمت به نظام و همکاری با برداران شیعه در پیشرفت و ترقی ایران اسلامی هستند.

 وی افزود: ما نمی خواهیم دیگران ما را اقلیتی تنها و جدا از نظام بشناسند بلکه دوست داریم با خدمت صادقانه در نظام اسلامی به عنوان یک بازوی حمایتی برای برادران شیعه خود باشیم.

وی ادامه داد: اهل سنت ایران دوست دارند همچون برادران شیعه با حضور در نیروهای مسلح علیه تجاوز اجنبی بایستند و در کنار برادران شیعه خود در راه دفاع از وطن شهید شوند. 

مولوی اسماعیل زهی افزود: برخی تنگ نظری ها و برخوردهای سلیقه ای در کشور علیه اهل سنت، موجب احساس انزوای آنان در ایران اسلامی می شود. 

وی اظهار داشت: ما انتظار داریم آزادی مذهبی اهل سنت که در قانون اساسی کشور نیز به آن تصریح شده است مصون از برخی برخوردهای سلیقه ای باقی بماند. 

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: ما همچون برادران شیعه دلمان برای وحدت و امنیت ایران اسلامی می سوزد و خواهان در کنار هم بودن شیعه و سنی هستیم. 

وی افزود: امید اهل سنت این است که رهبری با درایت خودشان گره از مشکلات اهل سنت باز کنند و مانع محدود شدن آزادی مذهبی اهل سنت و برخی برخوردهای سلیقه ای در این زمینه شوند.
 
لازم به ذکر است که بر خلاف بعضی از برداشتها غلط گروهی، نظام جمهوری اسلامی ایران مصداق برتر عدالت درمیان حاکمیتهای امروز ویکی ازعالیترین برخوردها درطول تاریخ حاکمیتهای اسلامی،با فرزندان همه مذاهب اسلامی و ادیان آسمانی دارد. حضور درمجلس شورای اسلامی،شوراهای شهری،وافزایش بی نظیر مراکز آموزشی،ودینی ومساجد حوزه های علمیه اهل سنت وشیعه وداشتن مناصب کشوری ولشکری و... خود بهترین گواه است. وبجای اینکه بعضی از آقایان شکر گزار نعمت باشند وکشورهای اسلامی را تشویق به پیروی ازالگوی ایران اسلامی کنند،با مظلومیت نمایی به خود وجامعه سلامی ضربه می زنند که امیدواریم صلاح امت را در نظر گرفته واز وضعیت پیش آمده در بسیاری از کشورهای اسلامی عبرت بگیرند ومردم را بسوی وحدت واخوت اسلامی هدایت کنند،مراسم بزرگ حج بایستی تداعی گر برادری وقوت امت اسلامی باشد نه بهانه ای از برای فتنه گری وتحریک آن هم در شرایطی که امت اسلامی پس از گذشت سه دهه مقاومت ملت مسلمان ایران بر حق بودن مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران را به خوبی درک نموده اند.  .        

نظر شما