شناسهٔ خبر: 64598103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یزد، پیشرو در زمینه اصلاح نژاد شتر

رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور: شناسایی و تکثیر ژن‌های برتر شتر استان یزد را به استان پیشرو در زمینه اصلاح شتر کشور بدل ساخته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اکبری شریف گفت: شناسایی و تکثیر ژن‌های برتر شتر چه از نژاد‌های بومی کشور و چه نژاد‌های وارداتی در سال‌های اخیر، استان یزد را به استان پیشرو در زمینه اصلاح شتر کشور بدل ساخته است.
 
اصلاح نژاد شتر، موضوعی که چند سالی است مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی و فعالان صنعت پرورش شتر در استان یزد را بر آن داشته تا همه اقدامات و برنامه‌های لازم را در این زمینه انجام دهند. 
 
بیک پرورش دهنده شترگفت: این امر موجب شده است شتر‌هایی پرورش داده شوند که هم از مقاومت و سلامت بالایی برخوردارند و هم گوشت و شیر بیشتری دارند.
 
 معاون امور دام جهاد کشاورزی استان نیز گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مرتبط در این زمینه هوشمند سازی چرای شتر در استان است که هم اکنون ۱۳ گله شتر در ۱۸ محدوده استان از طریق این سیستم کنترل می‌شوند تا هم رفت و آمدشان در مراتع رصد شود و هم، همه کنترل‌های لازم برای به گزینی آن‌ها انجام شود.
 
غیب الهی افزود: مهمتر اینکه در سند تحول یزد نوین نیز یکی از محور‌ها برای تامین امنیت غذایی استان توسعه و تکمیل زنجیره ارزش شتر است و همه این اقدامات در راستای ان انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: آنچه که در یزد اتفاق افتاده، می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها هم باشد.
 
امروز در نشستی با حضور اکبری شریف رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور اقدامات صورت گرفته بررسی شد.
 
<div id="video-display-embed-code_10676404"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4121584/10676404?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما