شناسهٔ خبر: 64588939 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رژیم صهیونیستی ادعا‌های دروغین حقوق بشری غرب را نمایان ساخت

سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن: جنایات رژیم صهیونیستی ارزش‌های دروغین غربی را به چالش کشیده است و یکی از مهمترین ارزش‌هایی که غرب روی آن مانور می‌دهد

صاحب‌خبر -

رژیم صهیونیستی ادعا‌های دروغین حقوق بشری غرب را نمایان ساخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد دستمالچیان، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی هیچ حد و مرزی در عرف بین‌الملل و برای مرز‌های اخلاقی قائل نیست و اقشار مختلف اعم از زن، کودک، سالمند و خبرنگار و اماکن عمومی و بیمارستان‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد.
سفیر سابق ایران در لبنان و اردن افزود: آن چیزی که بسیار مهم است و در زمینه حقوق بشر می‌توان در مورد آن صحبت کرد عمق جنایات رژیم صهیونیستی است که ارزش‌های دروغین غربی را به چالش کشیده است؛ یکی از مهمترین ارزش‌هایی که غرب روی آن مانور می‌دهد "حقوق بشر" است.
 وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: این چه حقوق بشری است که بیمارستان‌ها را مورد حملات تجاوزکارانه قرار می‌دهد و مدعیان حقوق بشر نیز واکنشی به آن نشان نمی‌دهند؟! این چه حقوق بشری است که بیش از ۸ هزار کودک شهید شده‌اند و صدایی از غرب بلند نمی‌شود؟ این چه حقوق بشری است که بیش از ۱۰۰ خبرنگار که در جنگ مصونیت دارند را می‌کُشند و کشور‌های غربی در قبال آن سکوت می‌کنند؟ این چه حقوق بشری است که زنان باردار را به شهادت می‌رسانند و باز غرب چشم خود را بر روی این همه جنایت می‌بندد؟!

دستمالچیان ادامه داد: تکلیف رژیم صهیونیستی مشخص است. این رژیم، یک رژیم وحشی است که تمام قوانین حقوق بشری را زیر پا گذاشته است، اما چرا غرب در مقابل این همه جنایت ساکت است و هیچ اقدامی نمی‌کند؟

وی گفت: زمانی که قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت برای کمک رسانی به مردم غزه می‌خواست به تصویب برسد، آمریکا آن را وتو کرد؛ بنابراین یکی از اثرات و دستاورد‌های طوفان الاقصی، این است که ادعا‌های دروغین غربی‌ها را برای جهانیان نمایان ساخت و این ادعا‌ها از سوی غرب در نزد بشریت دیگر هیچ رنگ و بویی ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اگر غربی‌ها در فعل خود صادق بودند، حتما می‌توانستند با فشار به رژیم جنایتکار صهیونیستی جلوی جنایت‌شان را بگیرند.

نظر شما