شناسهٔ خبر: 64586182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صفار هرندی: باوجود همراهی جریان رسانه‌ای با صهیونیست‌ها اقتدار فلسطین حرف اول را می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گذشت ۳ ماه از هجوم اسرائیل به غزه گفت: گرچه جریان غالب رسانه‌ای در کنار صهیونیست‌هاست اما مظلومیت، عزت و اقتدار فلسطین حرف اول را می‌زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدحسین صفار هرندی، در اختتامیه جشنواره ابوذر در همدان، و سومین نشست تبیینی با موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری، گفت: جریان رسانه‌ای انقلابی در مصاف جانانه‌ای که با جریان ظالمانه حاکم بر افکار عمومی جهان داشته، توفیقاتی هم داشته داشته است.

وی با بیان اینکه جو غالب در محیط رسانه‌ای جهان در اختیار جریان رسانه‌ای معطوف به جریان سلطه است و به‌خصوص ردّ حضور جریان خبیث صهیونیستی را در محیط جهانی بین‌المللی کاملا مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: با این وجود به چه دلیل جریانی‌ که صاحب هزاران شبکه ماهواره‌ای در محیط جهانی است و حداقل 300 شبکه فارسی زبان دارد که روی کشور ما سیگنال رسانی می‌کنند، جریان انقلاب توانسته است پیام خود را به گوش جهان برساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه با این حال جریان انقلاب گاهی پیام خود را با وضوح بیشتری به گوش جهان می‌رساند، عنوان کرد: ما یک فاصله قابل توجه به لحاظ تکنولوژی و امکانات رسانه‌ای با دارندگان آن هیمنه جهانی داریم، ولی در ماجرای غزه که بیش از 3 ماه از آن می‌گذرد، علاوه بر محیط فیزیکی که نبرد ادامه دارد یک نبرد هم در محیط رسانه‌ای جریان دارد. اگرچه جریان غالب رسانه‌ای در کنار صهیونیست‌هاست اما مظلومیت و حتی عزت و اقتدار فلسطین حرف اول را می‌زد.

صفار هرندی با تأکید بر اینکه صهیونیستها در حسرت برد رسانه‌ای هستند، گفت: یک مقوله که گاهی از آن غفلت می‌شود خود پیام است. پیام‌رسان‌های اصلی دنیا در اختیار ما نیستند اما اگر پیام قدرتمند باشد می‌تواند فقدان پیام‌رسان را جبران کند. بنابراین حتی با پیام رسانه‌ای معمولی خودمان هم می‌توانیم بدرخشیم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره مزین به نام جناب ابوذر است، عنوان کرد: ابوذر حرف حق را در محیطی می‌زد که شنوایی برای او نبود ولی امروز از فراز قرن‌های بسیار که از آن زمان گذشته صدایی که رساتر شنیده می‌شود صدای ابوذر است. ابوذری که به منطقه دوردستی تبعید شد برای اینکه صدای او و فریاد اعتراض او شنیده نشود.  ابوذر یعنی ما، یعنی کاری که همین امروز در مقابل نظم غیرعادلانه جهانی انجام می‌دهیم. پس اگر می‌خواهیم صدایمان شنیده شود باید ابوذروار عمل کنیم.

صفار هرندی خطاب به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای انقلاب گفت: اگر می‌خواهیم حرف درست بزنیم، باید آن بخش از جامعه را هدف بگیریم‌که صدای درست به آن نمی‌رسد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر پیام‌عدالتخواهی ما قدرت لازم را داشته باشد مرزهای تکنولوژی را درمی‌نوردد، اظهار داشت: از لحاظ ظاهری هم مقوله دسترسی فضاهای مجازی فاصله ها را کم کرده است. دشمنان ما حتی از تصویر شهید سلیمانی هم هراس دارند و اجازه انتشار نمی‌دهند. اگر کسی در پست‌هایش عکسی از شهید سلیمانی بگذارد پست او را حذف می‌کنند ولی می‌بینیم‌ که پیام شهید سلیمانی رساتر از پیام دشمنان سردار سلیمانی شنیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه موضع ابوذرگونه ما توان این را دارد که به ما غلبه بر این محیط غیرعادلانه جهانی در ارتباط با رسانه را ببخشد، تصریح کرد: بعضی وقت‌ها که کارهای تأثیرگذار در این محیط منتشر می‌کنیم می‌بینیم‌ که چطور دامنه فوق‌العاده پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وعده خدا برای کمک‌دادن به مجاهدان به وسیله ملائک، در نبرد رسانه‌ای به شرط فعالیت مؤمنانه، به کمک می‌آیند و آثار حضور آن‌ها را در عمل مثبت رسانه‌ای خود مشاهده می‌کنیم، افزود: اگرچه محیط خبر محیط تعجیل است و اگر دیر بجنبی دیگری خبر را از شما می‌گیرد اما سرعت نباید از دقت ما بکاهد و از کشف حقیقت بازدارد چراکه این کار خسارت است. اگر به ظواهر بپردازیم از یک باطنی جا می‌مانیم‌ که حقیقت در آن نهفته است. قضاوت سطحی و ظاهربین، ما را از کشف حقیقت دور می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های دیگر ابوذر از کلام مولای متقیان این بوده که او به باطن دنیا نگاه می‌کرد و ظواهر برایش مهم نبود بنابراین فعالان رسانه‌ای جریان انقلاب نیز باید این گونه عمل کنند، گفت: در محیط عمل فرهنگی و رسانه‌ای باید به نتایج دور دست اندیشید نه آنی و لحظه‌ای. در مسائل فرهنگی باید تحمل و صبر داشت. استقرار یک عادت فرهنگی به مرور زمان شکل می‌گیرد و نیازمند صبر و تحمل است. البته این نباید بهانه‌ای باشد که هیچ وقت کار نکنیم ولی از طرفی هم نباید منتظر نتیجه زودهنگام باشیم.

وی گفت: در سال 1313 یا 1314 در همین ایام دی ماه، آن خبیث فرمان بی‌حجابی را صادر کرد، از آن زمان نزدیک 90 سال می‌گذرد و برخی از عادات شومی که گریبان بخشی از جامعه زنان و مردان ما را گرفته متاثر از آن کاری است که نهالش را 90 سال پیش کاشتند. در واقع امروز با نتایج آن مواجه هستیم. در آن زمان به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهیم عادات مردم متدین را تغییر دهیم باید رسانه را به خدمت بگیریم، یک مجله طراحی کرده و با معرفی زن موفق موردنظرشان کار را شروع کردند.

صفار هرندی با بیان اینکه در محیط جهانی، ما با وجود محدودیت‌های مختلفی که داشتیم‌ توانایی این را پیدا کردیم‌که پیاممان را منتقل کنیم، اظهار داشت: حتی این پیام در خارج از گفتمان اعتقادی ما حامی پیدا کرده است؛ ممکن است فردی مسلمان نباشد اما با پیام انسان‌گرایانه و آزادی‌خواهی ما همراه شده است. وقتی اینهمه شکوه را در خود تجمیع کرده‌ایم چرا نباید بلد باشیم این شکوه را به خوبی منعکس کنیم تا جماعتی بیشتری با خود همراه کنیم؟ گاهی پیام خود را خراب می‌کنیم و آن را با بسته‌بندی نامطلوب عرضه می‌کنیم.

وی با یادآوری گلایه‌ مکرر شهید سلیمانی از اینکه چرا فرصت شنیدن حرف حق از برخی افراد را می‌گیریم که ظواهر متناسب با جوانب اعتقادی ما نداشته‌اند، از دو قطبی‌‌سازی‌های دشمن در جامعه خبر داد و گفت: ما نباید فرصت دهیم  محیط ذهنی جامعه دوقطبی شود. ما که وفادار به حقیقت هستیم باید جامعه را از افتادن به دام دروغ‌ها نجات دهیم. رهبر انقلاب فرمودند دوقطبی‌های مذموم فرصت را برای رسیدن به حقیقت از جامعه می‌گیرد و ما نباید به آن امکان بروز بدهیم. آستانه انتخابات، فصل همین دوقطبی‌هایی است. کلاهبرداری از راه دوقطبی انجام می‌شود. دروغ‌های بزرگ در همین فصل‌ها گفته می‌شود. یادتان هست که می‌گفتند اگر اینها بیایند پیاده‌رو را هم زنانه و مردانه می‌کنند. در ایران که این اتفاق نیفتاد ولی در برخی کشورهای اروپایی به قدری تعرض مردان وقیح نسبت به زنان زیاد شد که گفتند برخی پیاده‌روها را جداسازی کنیم. 

یک مسئولیت بزرگ در جلوگیری از دوقطبی‌سازی‌ها متوجه رسانه‌هاست، اینکه جامعه را از افتادن به دام این دروغ‌های بزرگ نجات دهند اما متأسفانه برخی متوجه نیستند و این موضوع را ترویج می‌دهند.

صفار هرندی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه در انتخابات پیش‌ِ رو مفروض ما این است که مشارکت، مشارکت تعیین‌کننده و اثرگذاری باید باشد، اظهار داشت: در کشوری دیگر اگر میزان مشارکت در انتخابات از 60 به 30 درصد برسد، نمی‌شنوید که بگویند مثلاً انتخابات شورای محلی انگلیس با 26 درصد مشارکت برگزار شد و این نشان‌دهنده رویگردانی مردم آن کشور از نظام حاکم است اما اگر میزان مشارکت در انتخابات ما از 70 درصد به 65 درصد برسد دشمن می‌گوید مردم اعراض می‌کنند، اگر 50 درصد شود می‌گویند مردم حکومت را ترک می‌کنند و در هر شرایطی دشمن حرفی برای گفتن دارد ولی خودشان می‌دانند این ادعاها حقیقت ندارد. این درحالی‌ست که بارها میزان مشارکت غربی‌ها در انتخابات به کمتر از 40 درصد رسیده ولی هیچ یک از این تعابیر را برای خود ندارند.

وی فضای این دوره از انتخابات را مطبوع‌تر دانست و با بیان اینکه فضا برای کسانی که بهانه‌ای برای استنکاف از ورود به عمل سیاسی ندارند، فراهم است، گفت: از دوستان در شورای نگهبان خواستیم و بازهم می‌خواهیم هرچه ممکن است بهانه‌ها را کمتر کند. الان کسانی که صلاحیت‌شان مورد تأیید قرار نگرفته است، از شورای نگهبان تظلم‌خواهی و درخواست داوری کرده‌اند. برداشت ما این است که شورای نگهبان برخورد همراه‌تری را دارد. عمل شورای نگهبان همیشه رویکرد منطبق بر قانون است ولی رویکرد می‌تواند گاهی همراهی بیشتر و گاهی کمتر باشد و الان از اوقاتی است که شورای نگهبان همراهی بیشتری خواهد کرد.

وی به اغتشاشات سال گذشته و برهم زدن آرامش مردم اشاره کرد و تصریح کرد: چند روز گذشته یکی از شبکه‌های سلطنت‌طلب اعلام کرد که هدف اغتشاشات سال گذشته جمهوری اسلامی نبود بلکه هدف اصلی ایران بود. دشمن به دنبال انتقام از ایران است. همانگونه که وزیر آمریکایی گفته مشکل آنها با ژن ایرانی است و باید ژن ایران را سوزاند، می‌خواهند از ایران انتقام بگیرند. 

انتهای پیام/743

نظر شما