شناسهٔ خبر: 64567967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

وزرای خارجه ایران و عربستان در گفت‌ و گوی تلفنی چه گفتند؟

امیرعبداللهیان اعلام کرد که روابط سیاسی دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و درچارچوب توافق رییس جمهور ایران و ولیعهد عربستان رو به گسترش است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه بین الملل: وزیر خارجه با اشاره به توافق دو کشور در موضوع اعزام ایرانیان به حج عمره، در خصوص تاخیر بوجود آمده در این موضوع و چگونگی حل آن با همتای عربستانی خود به گفتگو پرداخت.

فیصل بن‌فرحان اعلام کرد در انتظار سفر رسمی دوجانبه رییس‌جمهور ایران به عربستان هستیم.
وزیر خارجه عربستان در خصوص مشکل پرواز عمره، اطمینان داد که این موضوع صرفا مساله‌ای فنی است که به زودی حل خواهد شد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، به سفر هیات پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار  رییس سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان اشاره کرد و گفت: روابط سیاسی دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و درچارچوب توافق رییس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی رو به گسترش است.

امیرعبداللهیان با اشاره به توافق دو کشور در موضوع اعزام ایرانیان به حج عمره، در خصوص تاخیر بوجود آمده در این موضوع و چگونگی حل آن با همتای عربستانی خود به گفتگو پرداخت.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز روابط دو کشور را رو به گسترش ارزیابی کرد و گفت: همچنان در انتظار سفر رسمی دوجانبه رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص مشکل پرواز عمره گزاران کشورمان، به همتای ایرانی خود اطمینان داد که این موضوع صرفا مساله ای فنی است که به زودی حل خواهد شد تا عمره گزاران ایرانی بتوانند برای اعمال حج عمره به سرزمین وحی مشرف شوند.

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به اشاره امیرعبداللهیان به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین المللی دادگستری گفت: باید تا جای ممکن به اعمال فشار برای پایان دادن به جنگ علیه غزه ادامه دهیم.

امیرعبداللهیان ضمن پیگیری سفر ولیعهد عربستان به تهران، از همتای عربستانی خود برای سفر  دعوت کرد.


نورنیوز

نظر شما