شناسهٔ خبر: 64558563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ذخیره سازی بیش از ۱۰ هزار تن برنج در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از ذخیره سازی بیش از ۱۰ هزار تن برنج در این شهرستان خبر داد

صاحب‌خبر -

ذخیره سازی بیش از ۱۰ هزار تن برنج در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از ذخیره سازی ۱۰ هزار ۷۰۸ تن برنج در کارخانه‌های شالیکوبی و انبار کشاورزان این شهرستان خبر داد.


علی درویش نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۰۸ تن برنج در کارخانه‌های شالیکوبی و انبار کشاورزان شهرستان قائم شهر ذخیره سازی شد، گفت ۹ هزار و ۱۰۰ تن برنج در کارخانه‌های شالیکوبی و یک هزار و ۶۰۸ تن برنج در انبار کشاورزان ذخیره شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: ۱۰ هزار تن از برنج ذخیره سازی شده از نوع رقم محلی، ۴۳۳ تن شیرودی، ۲۳۴ تن ندا و ۴۱ تن رقم فجر است.


وی ادامه داد: ۵۰ واحد کارخانه شالیکوبی دارای مجوز در این شهرستان در حال فعالیت هستند که ۱۵ واحد در بخش بالاتجن، ۱۰ واحد در بخش علی آباد، ۵ واحد در بخش کوهساران و ۲۰ واحد در بخش منطقه نوکنده کا مستقر بوده و ۶۴ هزار تن شلتوک را در طول سال به برنج تبدیل می‌کنند.


این مسؤول تصریح کرد: از ۵۰ واحد کارخانه شالیکوبی فعال در این شهرستان، ۳۰ واحد مدرن با ظرفیت ۵ هزار تن و ۲۰ واحد سنتی با ظرفیت ۲ هزار تن در سال است.


وی در خاتمه با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۰ هزار ۳۳۰ هکتار اراضی شالیزاری با ۱۱ هزار نفر کشاورز شالیکار است، گفت: ۵۷ هزار ۱۴۲ تن شلتوک در مزارع شالیزاری این شهرستان تولید شد.

نظر شما