شناسهٔ خبر: 64552813 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهتمام دولت سیزدهم برای رشد شاخص‌های آبرسانی بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه‌های در دستور کار وزارت نیرو در حوزه جنوب استان، طی دو سال آینده شاخص‌های دسترسی در حوزه آب به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

  علیرضا قاسمی در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار به ریاست استاندار که به منظور توسعه زیرساخت‌های عمرانی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش شده، بیش‌ترین اعتبارات به مناطق محروم استان اختصاص یابد، اظهار داشت: روند اجرای پروژه خط انتقال لاتیدان به دمبدف، که به دلیل کمبود اعتبارات با کندی مواجه شده بود، با مساعدت وزیر نیرو و ابلاغ اعتبار تا بهمن سال جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: با مشارکت خیرین و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خرید و نصب فیلتر‌های تصفیه خانه پیرسهراب، با کمترین هزینه از محل اعتبارات عمرانی امکان تصفیه آب به میزان ۴۲۰ لیتر در ثانیه فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت این اقدام بیان کرد: راه‌اندازی این فیلتر‌ها منجر به ارتقای سطح بهره‌مندی از آب شرب اهالی ۳۵۰ روستای متصل به سد زیردان خواهد شد و آبرسانی سیار به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی از وارد مدار شدن شبکه آب روستا‌های ساحلی پُزم تیاب و مچان خبر داد و افزود: شبکه و خط انتقال آب شرب روستا‌های ساحلی پُزم تیاب و مچان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده که با افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن و نصب پمپ طی چند روز آینده، وارد مدار خواهد شد.

قاسمی افزود: همچنین با اجرای خط انتقال آب، روستای تنگ در شهرستان کنارک به سد کهیر متصل شد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح آبرسانی به شهر چابهار گفت: از ۳۷۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب، ۱۲۱ میلیارد تومان به این طرح تخصیص، اختصاص یافته است.

وی گفت: در اجرای این طرح، ۱۴.۵ کیلومتر خط انتقال با لوله قطر ۱۰۰۰ میلی‌متر از جنس چودن‌داکتیل اجرا و ۲۹.۵ کیلومتر لوله نیز تأمین شده که یک بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی در این حوزه ایجاد شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه را جهت کاهش بخشی از مشکلات آب شهر چابهار حائز‌اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد، فاز اول آن با افزایش جبهه‌های کاری و تجهیزات لجستیکی تا پایان سال به اتمام برسد.

نظر شما