شناسهٔ خبر: 64551577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در جنگ غزه؛

رژیم صهیونیستی برای اولین بار در دادگاه لاهه محاکمه می‌شود

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه این رژیم به اتهام نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین تشکیل داده است، در برابر دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه حاضر می‌شود.

صاحب‌خبر -

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: آفریقای جنوبی یک پرونده مستند ۸۴ صفحه‌ای را تهیه کرده که باعث شده رژیم اسرائیل شوکه شود، چرا که تصمیم دادگاه نافذ است و امکان پیگرد قانونی سران نظامی و سیاسی آن وجود دارد.

بر این اساس، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت کارشناسان حقوقی ارشد از جمله یکی از بازماندگان هولوکاست را به دادگاه لاهه بفرستد تا با اتهامات ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه مقابله کنند.

این رودرویی با دیوان بین‌المللی دادگستری برای رژیم اشغالگر امری غیرعادی و غیر معمول است، چرا که صهیونیست‌ها معمولا تصمیمات سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی را غیرعادلانه و مغرضانه می‌دانند.

برپایه این گزارش، تصمیم برای شرکت به جای تحریم، نشان دهنده ترس رژیم صهیونیستی از این است که قضات دستوری برای اسرائیل صادر کنند تا جنگ خود علیه غزه را متوقف کند و وجهه آن در سطح بین‌المللی مخدوش شود.

خبرگزاری سما درباره جزئیات این پرونده گزارش داد: در پرونده ۸۴ صفحه‌ای آفریقای جنوبی آمده است که کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل و ایجاد آسیب‌های جدی روحی، روانی و جسمی جنبه «نسل کشی» دارد و مقامات اسرائیل قصد نسل کشی را ابراز کرده‌اند.

طبق این گزارش، این پرونده احتمالا سال‌ها به طول می‌انجامد، اما شکایت آفریقای جنوبی شامل درخواستی از دادگاه برای صدور فوری دستورات موقت الزام آور قانونی برای رژیم صهیونیستی به منظور تعلیق فوری حمله نظامی خود علیه غزه است.

آلون لیل مدیر کل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سفیر سابق این رژیم در آفریقای جنوبی در این باره گفت: اسرائیل نمی‌تواند از چنین اتهامی با این سطح از جدیت فرار کند.

 


خبرگزاری سما

نظر شما