شناسهٔ خبر: 64549089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الکترونیکی شدن فرآیند ثبت شرکت‌ها

مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور :فرایند ثبت شرکت‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده بطور کامل الکترونیکی می‌شود.

صاحب‌خبر -

الکترونیکی شدن فرآیند ثبت شرکت‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی و سازمان‌های مردم نهاد یزد با بیان اینکه فرایند الکترویکی شدن ثبت شرکت‌ها از تیر ماه امسال شروع شده است گفت: این فرایند تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در همه کشور بطور کامل هوشمند می‌شود.

نصیری افزود:از تیرماه امسال ۵ فرایند که شامل پرداخت و امضای الکترونیکی، امضای پرداخت پلمب دفاترتجاری، حذف فیزیکی مفاصا حساب مالیاتی وخودکار سازی آگهی برای روزنامه برای ثبت شرکت‌ها الکترونیکی شده است. 

وی گفت:در تولید و اقتصاد اولین مرحله ثبت شرکت‌ها است ما تلاش می‌کنیم تا با سرعت بالا و با کیفیت خوب این کار انجام شود بنابراین با الکترونیکی کردن ثبت شرکت‌ها، تاسیس یک شرکت از چند روز به زیر یک روز در سراسر کشور رسیده است و اگر فردی مدارک تاسیس را به درستی در سامانه بارگزاری کند روز بعد می‌تواند آگهی ثبت را بگیرد و همچنین تغییرات هم به یک و نیم روز رسیده است. 

مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:با اجرای الکترونیکی کردن ثبت شرکت‌ها وطبق تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم حدود ۷۵۰ هزار شرکت صوری و کاغذی که فعالیتی نداشتند محدود کردیم که این امر به سود اقتصاد کشور است.

نصیری افزود:در دهه فجر از سه فرایند (تاسیس شرکت‌های سهامی خاص ،شناسنامه اشخاص حقوقی در ثبت شرکت‌ها و تعیین نام) سامانه بازطراحی جامع ثبت شرکت‌ها رونمایی می‌شود.
 

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد، تسهیل و تسریع درثبت شرکت‌ها را اولین گام در زنجیره رشته تولیدات دانست وافزود: فرایند ثبت شرکت‌ها در کمتر از یک روز به ثبت می‌رسد.

صحرایی افزود: این جلسه در راستای اقدامات آتی درثبت شرکت‌ها و برنامه ریزی برای هوشمند سازی این سامانه طراحی شده است.

هم اکنون ۲ میلیون و ۵۰ هزار شرکت در انواع مختلف محدود، خاص و عام در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد ۴۱ هزار شرکت در استان یزد در حال فعالیت هستند.

نظر شما