شناسهٔ خبر: 64548624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آسمانی شدن سردار سید ضیاء حسینی در کلارآباد

سردار سید ضیاء حسینی ، از فرماندهان دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مجاهد خستگی ناپذیر؛ زنده یاد سردار سید ضیاء حسینی ، پس از سالها مجاهدت بر اثر جراحات وارده از دوران دفاع مقدس در ۷۲ سالگی  در کلارآباد دارفانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار شاکری از همرزمان  زنده یاد  سید ضیاءحسینی گفت : زنده یاد سید ضیاء حسینی،از اولین طلاب و روحانی مکتب امام صادق علیه‌السلام دهه پنجاه در حوزه علمیه مشهد مقدس، طلایه‌دار فعالیت و مبارزه مردم خاصه جوانان و نوجوانان انقلابی منطقه رامسر، تنکابن، تا نوشهر ضد رژیم ستم‌شاهی، علمدار دفاع از انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی اسلام در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر غرب مازندران بود.

وی پرچمدار مبارزه فکری و عملی در برابر تفکر سازمان منافقين، حزب توده، خوانین و گروه‌های ضد انقلاب در استانهای گیلان و مازندران، خاصه شهرهای غرب مازندران، از خدمت‌گزار ان مستضعفان و محرومان شهرهای غرب مازندران ، از بنيان‌گذار هیئات عزاداری، جلسات تفسیر قرآن، تحلیل سياسی وضعیت کشور و منطقه غرب مازندران، از اولین نیروهای اعزامی به کردستان برای دفاع از کیان اسلام ،از جمله مربیان تربیت نوجوانان، جوانان، مردان و زنان غرب مازندران در حوزه‌های سياسی، قرآنی، احکام، رساله امام، مبارزه با تفکرات الحادی، کمونیسم، منافقین، امپریالیسم و مزدوران داخلی واز اولین رهبران مبارزه عملی، میدانی و جنگ مسلحانه در گنبد، جنگل‌ آمل و ایجاد امنیت در استانهای گیلان ،مازندران و کشور در سال ۵۸ تا اوایل دهه شصت بود.

این رزمنده مجاهد از بنیانگذاران سپاه تنکابن و شهرهای ساحلی غرب مازندران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همنشین و رفیق شهیدان استان‌های شمالی ؛ شهید انصاری( استاندار فقید گیلان)، شهید کریمی(دادستان استان گیلان)، شهید رزاقی (نماینده فقید مردم منطقه رامسر تا کلارآباد)، شهید کریمی( نماینده مردم چالوس و نوشهر)، امیران و سرداران شهید، شیرودی، برادران شهید ابراهیمی، برادران شهید گلگون، برادران شهید صادقی و سجودی، شهید خیریان و ... بود.

وی هدایت‌گر تفکر ناب اسلام محمدی در روستاهای دور ارتفاعات البرز در استان‌های شمالی، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، قم، کردستان عراق و حتی برخی از کشورهای مسلمان واز بنیان‌گذاران و تربیت‌کنندگان نیروهای امنیتی و اطلاعاتی منطقه سپاه استان‌های مازندران و گیلان بود.

سردار شاکری از همرزمان زنده یاد سید ضیاءحسینی گفت: وی از فرماندهان و بنیانگذاراران سپاه قدس و مسئولین قرارگاه رمضان در  دفاع مقدس و مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب در کردستان و استان‌های شمالی عراق بود.

یادآور می‌شود؛ آیین وداع مردم با این رزمنده مجاهد دیشب در سپاه ناحیه و مسجد کلارآباد برگزار و صبح امروز پیکر وی بر دستان مردم شهید پرور، مسئولان و همرزمانش در کلارآباد تشییع و در امامزاده آقا سید عبدالوافی (ع) کلارآباد به خاک سپرده شد.

نظر شما