شناسهٔ خبر: 64546608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید قطر بر تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه

سخنگوی وزارت خارجه قطر بر تلاش کشورش برای پایان دادن به جنگ غزه و دستیابی به توافق برای مبادله اسرا تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ماجد الانصاری دیروز در سخنانی بر ادامه تلاش‌های میانجیگرانه قطر برای متوقف کردن جنگ غزه تاکید کرد و افزود: قطر در این باره با طرف‌های مختلف تبادل نظر کرده است. وی در کنفرانس خبری هفتگی خود تاکید کرد: تبادل افکار بین طرف‌های مختلف، بر ضرورت توقف جنگ و جلوگیری از گسترش دامنه آن در منطقه و نیز حصول توافق برای مبادله اسرا متمرکز شده است.
الانصاری همچنین به اوضاع پس از جنگ و آنچه در این باره گفته می‌شود اشاره کرد و افزود: قطر از هر طرحی که به تحقق آرمان‌های ملت فلسطین و دستیابی آن به آزادی منجر شود، استقبال می‌کند، اما فعلا توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسانی و جلوگیری از گسترش جنگ در اولویت است.
وی اظهارات مقامات اسرائیلی را درباره کوچاندن فلسطینیان به خارج از نوار غزه مردود دانست و درباره تماس قطر با جنبش انصار الله یمن برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه در چارچوب تلاش‌های میانجی گرانه افزود: قطر نگرانی خود را درباره تحولات دریای سرخ اعلام کرده و با نگرانی‌های جامعه بین المللی در این خصوص همسو است.

<div id="video-display-embed-code_10664787"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4118607/10664787?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما