شناسهٔ خبر: 64539281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خزعلی:

در حال پیگیری گواهینامه موتورسیکلت برای زنان هستیم/۴۰ هزار نفر برای دومین دوره زنان تاثیرگذار ثبت‌نام کردند

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: ما در حال پیگیری گواهینامه موتورسیکلت برای زنان هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان به ویژه اینکه الان برخی پیک موتوری هستند و هم اینکه به دنبال راهکاری هستیم که صدماتی متوجه آنها نباشد و چون در این زمینه قانون داریم، باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی در پایان جلسه دولت درباره پیگیری دریافت گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان، گفت: این قانون هست و ما در حال پیگیری گواهینامه موتورسیکلت برای زنان هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان به ویژه اینکه الان برخی پیک موتوری  هستند و هم اینکه به دنبال راهکاری هستیم که صدماتی متوجه آنها نباشد و چون در این زمینه قانون داریم، باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد.

وی افزود: بعد از اینکه خدمت رهبری رسیدیم و ایشان تاکید کردند که ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کردیم و گفتم به دلیل مسئولیت‌هایی که زنان دارند برابری جنستی گاهی ممکن است به ضرر خانم‌ها باشد و باید امتیازات و مشاغلی برای زنان در نظر گرفته شود که بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم برسند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت در مورد دومین کنگره بانوان تاثیرگذار گفت: این دوره خیلی تخصصی‌تر شده است و در ۸ کارگروه ثبت‌نام می‌کنند، نام نویسی هم خوب بوده و نزدیک به ۴۰ هزار نفر از زنان تاثیرگذار ثبت‌نام کردند و کارها دارد انجام می‌گیرد تا موثرترین زنان شناسایی شوند و این روند ادامه‌دار هست فعلا این افراد را در کشور خودمان شناسایی می ‌کنیم.

وی در مورد قانون جوانی جمعیت گفت: الان خیلی بهتر از قبل شده است البته باید از ستاد جمعیت بپرسید که با آمار خدمت شما بگویند اما وضعیت تسهیلات و مرخصی‌های زایمان بهتر شده است ولی باز هم جای کار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما