شناسهٔ خبر: 64532155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس: برای مقابله با انصارالله یمن کشتی جنگی به دریای سرخ می‌فرستیم

وزیر دفاع انگلیس از ارسال کشتی نظامی به دریای سرخ به منظور مقابله با حملات انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمایت کشور‌های غربی به رهبری آمریکا از رژیم صهیونیستی تنها به کشتار فلسطینیان در غزه خلاصه نمی‌شود. حمایت از کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی یکی از این موارد است.

به گزارش الجزیره، انگلیس از ارسال کشتی نظامی به دریای سرخ به منظور مقابله با حملات انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ خبر داد. 

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس امروز (سه شنبه) اعلام کرد: کشتی اچ ام اس ریچموند هم اینک در راه دریای سرخ است تا اطمینان حاصل کند انگلیس در مواجهه با حملات حوثی‌های (انصارالله یمن) مورد حمایت ایران حضور پرقدرتی داشته باشد. 

این مقام انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما با همکاری آمریکا به مقابله با بحران دریایی ادامه خواهیم داد و آنچه برای محافظت از حیات و اقتصاد جهانی لازم است، انجام می‌دهیم. 

انگلیس بخشی از ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در دریای سرخ محسوب می‌شود. تاکنون ۱۱ کشور از جمله سریلانکا و بحرین از حضور خود در این ائتلاف دریایی خبر داده‌اند. 

جنبش انصارالله یمن اعلام کرده است علی رغم اقدامات آمریکا و متحدانش، تا زمانی که جنگ غزه به پایان نرسد کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و باب المندب توقیف خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما