شناسهٔ خبر: 64522339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در هشت ماه انجام شد؛

پرداخت ۱۲۷ میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۲۷ میلیارد تومان وام ازدواج در هشت ماهه امسال پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

پرداخت ۱۲۷ میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از رویداد ملی جامعه پرداز به میزبانی بجنورد با بیان اینکه اعطای وام ازدواج در مقایسه با سال‌های گذشته رشد فزاینده‌ای داشته است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار نفر در نوبت دریافت این تسهیلات قرض الحسنه هستند و از ابتدای امسال تا آخز آبان ماه ۱۲۷ میلیارد تومان وام به زوجین پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه اعطای وام ازدواج در خراسان شمالی به کندی پیش می‌رود، دلیل عمده آن را عمل نکردن بانک‌ها به مُر قانون در مورد تهیه ضامن دانست و ابراز افزود: امیدواریم دبیر شواری هماهنگی بانک‌های استان با اجرای دستورالعمل بانک مرکزی اعطای تسهیلات را سرعت ببخشد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ادامه از میز‌های مساله محور رویداد ملی جامعه پرداز بازدید کرد و گفت: رویداد ملی جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه خانواده، جمعیت، هویت زن و کاهش طلاق تا پایان امسال در ۱۸ استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام متقی فرگفت: مشارکت کنشگران مردمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی امری است که کمتر به آن توجه شده به گونه‌ای که در این رویداد ملی شناسایی این افراد و بهره گیری از ظرفیت آن‌ها در دستورکار قرار دارد.
وی افزود: کنشگران مردمی، افرادی دلسوز هستند که می‌توانند اقدامات موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام دهند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر فعالسازی کنشگران مردمی در شهرستان ها، گفت: به طور میانگین در هر استانی ۳۰ سازمان مردم نهاد فعالیت دارد و در این رویداد با شبکه سازی و و گرد هم آوردن این سمن‌ها ضمن ایجاد هم افزایی به دنبال بهره گیری مجموعه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر هستیم.
۴۰ سازمان مردم نهاد خراسان شمالی در این رویداد ملی شرکت کردند.

نظر شما