شناسهٔ خبر: 64518379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انصاری بیان کرد:

بی‌اعتنایی به مظلومان و سکوت در برابر ظالمان؛ نشانه‌ اسلام آمریکایی در نگاه امام (ره)

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام (ره) بی‌اعتنایی به سرنوشت مظلومان، سکوت در برابر ظلم و تاراج سرمایه ملی کشور را مصداق اسلام آمریکایی می‌دانستند، گفت: امام راحل به مردم ایمان داشتند و می‌گفتند که باید به رأی مردم و انتخاب مردم احترام گذاشت. اگر می‌خواهیم انتخابات پرشور داشته باشیم باید به مردم اهمیت داد.

صاحب‌خبر -

جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره)

به گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین جلسه «ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)» ویژه سی‌پنجمین سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشأن، صبح امروز، سه‌شنبه ۱۹ دی ماه، در سالن اجتماعات حرم مطهر امام راحل با حضور مسئولان و اعضای ستاد برگزار شد.

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، در ابتدای این جلسه جنایت تروریستی کرمان را محکوم و شهادت ده‌ها تن از هم‌وطنان عزیزمان را تسلیت گفت و برای مجروحان از خداوند منان شفای عاجل طلب کرد‌.

وی افزود: علت تشکیل این جلسه که زودتر از موعد برنامه‌های گذشته است این است که ما در روزهای آتی برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی و بعد از آن برنامه انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و از سوی دیگر ایام عید و ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت و لذا چون برنامه‌ها بسیار زیاد است تصمیم گرفتیم جلسه ستاد بزرگداشت سی‌وپنجمین سالگرد رحلت امام راحل را زودتر برگزار کنیم تا اعضا بتوانند از هم اکنون برنامه‌ریزی کنند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) ادامه داد: شناسایی و معرفی راه امام راحل و مکتب ایشان و دستاوردهایی که در پرتو حرکت امام خمینی(ره) حاصل شد وظیفه ماست و مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی دارند که در این باره جهاد‌ تبیین شود و به همین دلیل وظیفه اصلی ما تبیین شخصیت و رسالت بزرگ امام راحل است و رسالت دوم ما هم تشویق مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت ایشان و حضور حداکثری و برگزاری بهتر این مراسم در خارج از کشور است.

انصاری با بیان اینکه در دنیای امروز پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده است، گفت: متأسفانه این پیشرفت‌ها نتوانسته در راستای صلح و ساخت مطلوب جامعه بشری به کار گرفته شود و به جرئت می‌توان گفت دغدغه‌های امروز بیش از گذشته است. تضادهای بسیاری در جامعه انسانی امروز وجود دارد و به همین دلیل وظیفه ماست که به عنوان عضوی از جامعه‌ بشری نگران دنیا و جوامع بشری باشیم.

وی بیان کرد: هجمه‌های بسیاری علیه آزادی‌خواهان جهان وجود دارد و باید برای دفاع از آزادی‌خواهان و مقابله با این هجمه‌ها برنامه‌ریزی شود و جامعه خودمان به خصوص نسل جوان را در مقابل این هجمه‌ها ایمن ساخته و آنها را آگاه کنیم. بسیاری از جوانان کشور با نوع هجمه‌های فرهنگی بیگانه هستند و اگر از اینها غافل باشیم امکان دارد بسیاری از دستاوردهای تاریخی، دینی و انقلابی خودمان را از دست دهیم‌ اما با داشتن ذخایر و منابع و الگوهای بزرگ تاریخی مانند امام عظیم‌الشأن می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق بیاییم ولی منوط به این است که امام راحل را درست بشناسیم.

انصاری گفت: مقام معظم رهبری امام راحل را از سرآمدان تاریخ می‌دانند که محدود به زمان خاصی نیست و با حرکتی که پایه‌گذاری کردند تاریخ‌ساز شدند. طبق فرموده ایشان سرآمدان تاریخ را نمی‌توان حذف کرد. 

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند امام خمینی(ره) را از حافظه تاریخ محو کند، اظهار کرد: امام راحل در تاریخ ماندنی است و اگر هرچقدر هم دروغ‌پردازی شود ولی هیچگاه نمی‌توان مانع تابیدن خورشید شد. مقام معظم رهبری شخصیت امام خمینی(ره) را عامل سه تحول می‌دانند که یکی مربوط به تحول ملت ایران، دوم مربوط به تحول منطقه و جهان اسلام و سوم هم مربوط به تحول جامعه بشری در کل دنیا است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) ادامه داد: انقلاب اسلامی موجب تحولات گسترده‌ای شده که اصلاً با دیگر حرکات و تحولات جهانی قابل مقایسه نیست. امام راحل منشأ روحیه، امید، صلابت و استقلال در کشور شدند که نتایج آن در طول این چند دهه قابل لمس و درک است. داشته‌ها و اندوخته‌های ارزشی ما بی‌نظیر هستند که اینها در پرتو مکتب امام راحل به وجود آمدند و در جهان نظیرشان وجود ندارد. 

انصاری به الگو شدن انقلاب اسلامی در منطقه اشاره و تأکید کرد: امروز اگر فلسطینیان در مقابل صهیونیست‌ها دست به طوفان‌الاقصی می‌زنند و امروز اگر تمام مردم جهان از صهیونیست‌ها بیزار و متنفر شده‌اند همه اینها به خاطر انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل است. 

وی گفت: کارهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه سازندگی انجام داده اصلاً با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست ولی متأسفانه در معرفی این دستاوردها ضعف داریم. امام راحل بارها گفته‌اند که از دستاوردهایتان مدام بگویید تا مردم بدانند انقلاب برای کشور چه‌ اقداماتی کرده است. صحنه‌هایی که امروز پیش روی ماست نشان می‌دهد قدرت‌های جهانی چقدر متزلزل شده‌اند و ناشیانه عمل می‌کنند و این یک تحول بسیار بزرگ است. 

وی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای ما الگو و شاخص هستند، امام راحل هم باید شاخص و الگو باشند. نقشی که امام خمینی(ره) داشتند نقش کلیدی و شاخص‌ساز محسوب می‌شود. 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) با بیان اینکه چه کسی فکر می‌کرد که ملت فلسطین پس از ۷۰ سال کاری کند که ما آن را معجزه انقلاب اسلامی تفسیر کنیم، گفت: ۹۰ روز یک ملت در مقابل گلوله‌ها، تهدیدات و آتش‌ها شجاعانه می‌ایستد و همه را شگفت‌زده می‌کند. تصور رژیم صهیونیستی این بود که می‌تواند غزه را تصرف کرده و اسرایش را هم آزاد کند ولی تمام محاسبات او به هم ریخت. غربی‌ها هم به هوای پیروزی از صهیونیست‌ها حمایت کردند و حتی شجاعانه می‌گویند که من یک صهیونیست هستم و با افتخار می‌گویند که هفتاد سال پیش رژیم صهیونیستی را به وجود آورده‌اند ولی آنچه که فکر می‌کردند عکسش اتفاق افتاد. 

انصاری تأکید کرد: اگر غرب و صهیونیست‌ها وارد مبارزه مستقیم با حزب‌الله شوند اول بدبختی‌شان خواهد بود و چنان بلایی سرشان می‌آید که فکرش را هم نخواهند کرد. غرب و صهیونیست‌ها از نام حزب‌الله می‌ترسند. موفقیت امروز حزب‌الله و فلسطین به خاطر گسترانده شدن مکتب امام راحل در این کشورها و کل منطقه است. امام خمینی(ره) را باید منشأ تحول در کل جهان دانست. 

وی با بیان اینکه امام راحل به شدت اسلام آمریکایی را محکوم کردند و بی‌اعتنایی به سرنوشت مظلومان و سکوت در برابر ظلم و تاراج سرمایه ملی کشور را مصداق اسلام آمریکایی دانستند، امام راحل به مردم ایمان داشتند و می‌گفتند که باید به رأی مردم و انتخاب مردم احترام گذاشت. اگر می‌خواهیم انتخابات پرشور داشته باشیم باید به مردم اهمیت داد. متأسفانه طی روزهای گذشته در هیچ یک از برنامه‌های تلویزیونی که با موضوع انتخابات برگزار شد در مورد مشارکت حداکثری سخن گفته نشده و هیچ‌یک از جناح‌ها هم در این باره سخن نمی‌گویند. به حداقل‌ها نباید اکتفا کرد بلکه باید به اکثریت تکیه شود. همه مردم باید در صحنه باشند و هیچ‌کس نباید از این قافله پیاده شود. بارها مقام معظم رهبری بر حضور مردم تأکید کرده‌اند و گفته‌اند که این حضور تشریفاتی نیست. 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: ۱۴ خرداد هیچگاه از تاریخ حذف نخواهد شد و در این روز قطره‌ها جمع شدند و آزادی‌خواهان به صحنه آمدند و در بدرقه امام راحل شکوهی را آفریدند‌. ۱۴ خرداد روز معمولی نیست و باید با تمام وجود مردم را تشویق به حضور در این حماسه بزرگ کنیم. از اکنون باید ستادها تشکیل شود و جلسات را برگزار کنند. همچنین در فصل بودجه باید بودجه‌ای برای بهتر برگزار شدن این مراسم در نظر گرفته شود. همه ما باید برای اعتلای اندیشه امام راحل کار کنیم. همه دستگاه‌ها به صحنه بیایند تا مراسم ۱۴ خرداد پرشوری رقم بخورد‌. بنای ما باید این باشد که هر سال بهتر از سال قبل باشد. دشمنان برای اینکه ۱۴ خرداد پرشوری نداشته باشیم بسیار تلاش می‌کنند و لذا برای خنثی‌سازی این توطئه باید از اکنون تلاش کرد.

انصاری با اشاره به جنایت تروریستی کرمان اظهار کرد: خباثت دشمن و تروریست‌ها به حدی رسیده که زنان و کودکان را مظلومانه شهید می‌کنند. این اتفاق موجب ناراحتی همگان است. مردم ما امنیت روانی دارند و دشمن می‌خواهد که این امنیت روانی را از بین ببرد تا مردم نتوانند با خیال آسوده زندگی کنند. خود دشمن می‌داند که این کارها بیهوده است. 

انصاری در پایان بر فرهنگ‌سازی حضور مردم در مراسم ۱۴ خرداد و تأمین امنیت این مراسم تأکید کرد. 

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در ادامه در سخنانی گفت: رئیس‌جمهور در صحبت با وزیر کشور، تأکید کردند که مراسم ۱۴ خرداد سال آینده باید بهتر و پرشورتر از قبل برگزار شود.
 
وی افزود: سال‌های گذشته مراسم ۱۴ خرداد پرشور برگزار شده و کارهای ارزشمند بسیاری انجام شده است و لذا لازم است که محاسن مراسم‌های سال‌های قبل را احصا و تقویت کنیم و ضعف‌ها را هم شناسایی و برطرف کرد. 
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از سوی دیگر لازم است نمایندگان ثابت در ستاد حضور داشته باشند و حکمی در این خصوص صادر شود. باید تلاش شود تا در موقع برگزاری مراسم خلأ و کوتاهی وجود نداشته باشد. بعضی از سازمان‌ها نسبت به سایرین وظیفه سنگین‌تری دارند؛ مانند قرارگاه شهید فهمیده، لذا ضرورت دارد که همه با این سازمان‌ها همکاری لازم را داشته باشیم. 
 
نامی با اشاره به اینکه نظام سلطه دست و پاهای آخر خود را می‌زند، اظهار کرد: برگزاری پرشور این دست مراسمات به تضعیف نظام سلطه کمک بسیاری خواهد کرد و از سوی دیگر پشتوانه مردمی نظام را به رخ دنیا خواهد کشید.
انتهای پیام

نظر شما