شناسهٔ خبر: 64513949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف و توقیف البسه قاچاق در بازار تهران/ دستگیری موبایل قاپان خیابان گاندی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک هزار ثوب البسه قاچاق از یک دستگاه کامیونت در محدوده بازار خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز سه‌شنبه اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی ماموران موفق به کشف یک دستگاه کامیونت البسه قاچاق در محدوده بازار شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز شد یک دستگاه کامیونت حامل کالای قاچاق تحت پوشش بارقانونی از استان‌های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت است که در محدوده بازار این محموله رویت و ماموران این پلیس خودروی مذکور را متوقف کردند.

سرهنگ افشاری افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که مالک خودرو اقدام به پوشاندن و اختفای کالاها تحت پوشش یک فقره بارنامه غیرقانونی کرده در حالیکه پس از بازدید مشخص شد، محموله خارجی و بارنامه، اسناد و مدارک گمرکی ساختگی است.

وی گفت: کالاهای کشف شده شامل تعداد یک هزار و ۹۰ ثوب پوشاک خارجی بود که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

سرهنگ افشاری یادآور شد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می شود لذا از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و موارد را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی برسانند.

انهدام باند۶ نفره عاملان شرارت در تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ از انهدام باند ۶ نفره عاملان شرارت که منجر به قطع عضو دستفروشی در تهران شده بودند خبر داد و گفت: متهمان با تلاش ماموران پایگاه هشتم سازمان اطلاعات این پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرگرد محمد زیدی در این خصوص افزود: ساعت ۲۳:۳۰ بیست و نهم آذرماه امسال ماموران پایگاه هشتم این پلیس با تماس تلفنی پدری مطلع شدند که فرزند این شهروند که در محدوده خیابان امام خمینی تهران در حال دستفروشی بوده توسط تعداد افراد شرور مورد ضرب و جرح منجر به قطع عضو قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بلافاصله تیمی از ماموران این پلیسی برای بررسی های پلیسی به محل شرارت مراجعه و بررسی های اولیه نشان از این داشت که تعدادی افراد شرور به دستفروش حمله ور شده و با سرقت اموال وی قصد متواری شدن را داشتند که با مقاومت دستفروش مواجه می شوند و متهمان پس از ضرب و جرح و قطع عضو دستفروش از محل متواری شده‌اند.

سرگرد زیدی به تحقیقات پلیسی و شناسایی هویت متهمان اشاره کرد و گفت: در این بررسی ها هویت و مخفیگاه متهم اصلی متهم در محدوده محله جیحون شناسایی و ماموران با رصدهای اطلاعاتی به دست آوردند که متهم قصد متواری شدن از کشور را دارد.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله با هماهنگی های قضایی روز گذشته متهم را در حالیکه قصد خروج از مخفیگاهش داشت، دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، ماموران پایگاه هشتم موفق شدند با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم، پنج همدست سرکرده باند را نیز در پاتوق‌شان دستگیر و پس از انتقال به مقر پلیسی به شرارت و قدرتنمایی با همکاری سرکرده باند منجر به قطع مچ دست دستفروش اعتراف کردند.

سرگرد زیدی با بیان اینکه با تکمیل تحقیقات مقدماتی هر ۶ شرور برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند، اضافه کرد: با دستور قضایی بررسی‌های پلیسی برای کشف جزییات پرونده و سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

باند موبایل قاپان گاندی دستگیر شدند
رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری پنج مرد که با مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت شان، موبایل قاپی می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: ۱۸ ماه عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی در حال گشت زنی در محدوده خیابان «جهان کودک» تهران بودند که به ۲ دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسواران را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

وی اظهار کرد: متهمان در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت مردی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و اقدام به ربودن تلفن همراه وی می‌کنند.

رییس پلیس پیشگیری تهران افزود: ماموران کلانتری سریعا وارد عمل شده و در صحنه حادثه حاضر شدند ولی متهمان بدون توجه به فرمان‌های پلیسی به محض رویت گشت پلیس خلاف جهت مسیر خیابان از محل متواری شدند.

وی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار سارقان، در نهایت موتورسیکلت‌های متهمان پس از چند دقیقه تعقیب و گریز شناسایی و در عملیات‌های پلیسی هر دو موتورسیکلت متوقف شد.

سرهنگ قاسم‌پور ادامه داد: متهمان برای فرار به ماموران حمله ور شده که با هوشمندی ماموران و شگردهای پلیسی متهمان زمینگیر و دستگیر شدند و همچنین از متهمان ۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و ۲ قبضه سلاح سرد و یک اسپری اشک آور کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت به انتقال متهمان به مقر پلیس و اعتراف متهمان به موبایل قاپی با همکاری یکدیگر اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهمان سابقه دار هستند و به دفعات تحمل کیفر داشته‌اند.

وی تاکید کرد: متهمان در بازجویی‌ها به ۳۰ فقره سرقت مشابه با همکاری هم معترف شدند که در این خصوص شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران این کلانتری قرار دارد.

دستگیری یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار سیم و کابل 

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ هم گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت سیم و کابل در بلوار مرزداران پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت.

سرهنگ حسین مافی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم با پرسه زنی در مناطق جرم خیز، در فرصت مناسب با استفاده از ابزار آلات سرقت، کابل‌های موجود در خیابان را بریده و آنها را به سرقت می‌برد.

وی اظهار کرد: ماموران کلانتری مرزداران با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی در نهایت در ۱۷ دی ماه هویت متهم را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی و متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ مافی ادامه داد: از کوله پشتی متهم کابل سرقتی کشف شد و متهم  پس از انتقال به مقر انتظامی به ۱۰ فقره سرقت سیم و کابل اعتراف کرد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد و شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت.

نظر شما