به گزارش خبرگزاری آریا؛ محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دومین نشست «شهرگفت» با محوریت حمل و نقل که صبح امروز -18 دیماه 1402- در پردیس پارک ملت با حضور گروههای مختلف مردمی و مدیران شهری برگزار شد، گفت: اساس کارم را بر مبنای اثرگذاری در حوزه ناوگان گذاشتم.
وی افزود: سال 90 قراردادهای متروی تهران و کلانشهرها که عمدتا با چین منعقد می شد، باعث شد که 1290 واگن وارد پایتخت بشود و ما غیر از ساخت بدنه کاری نمی کردیم، به طوری که تا کنون فقط گاهی بدنه را تغییر داده ایم.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در پی سفر مدیریت شهری به چین داخلی سازی بوژی واگن ها محقق شد، گفت: تولید قطار ملی نیز به مراحل مطلوبی رسیده است.
هرمزی درباره شرایط حمل و نقل عمومی چین توضیح داد: نسبت به زمان پیش از کرونا ناوگان حمل ونقل عمومی شان تغییر کرده به طوری که اکنون تمام حوزه حمل و نقل عمومی شان مبتنی بر حمل و نقل برقی شده و از آلودگی خبری نیست.
وی با تاکید بر اینکه 40 درصد خودروهای شخصی هم برقی سازی شده است، تصریح کرد: از شهریور ماه که وارد کسوت کنونی یعنی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شده ام، حمل ونقل پاک برایم اولویت است. باید بتوانیم ناوگان انبوه بر برقی را در شهر تهران به کار گیریم.
هرمزی با اشاره به دستاوردهای سفر چین تیم مدیریت شهری به چین توضیح داد: انعقاد قرارداد برای ورود 2000 دستگاه اتوبوس برقی، 25 هزار دستگاه تاکسی برقی، 10 هزار ون و 100 هزار موتور برقی گامی بود که در سفر به چین برای برقی سازی پایتخت برداشته باشد. تهران از ترافیک و آلودگی هوا رنج می برد و لازم است هرچه سریع تر به سمت حمل ونقل پاک گام برداشته شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دنبال این هستیم تا بتوانیم طی دو سال آینده پروژه تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم، گفت: خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد. استفاده از موتورسیکلتهای برقی را هم با کمک مردم توسعه میدهیم و اتوبوس های برقی را در شهر به کار می گیریم.
معاون شهردار تهران در پایان با بیان اینکه از کمک دولت برای گسترش این امر قدردانی میکنیم، تاکید کرد: باید با کمک مردم پایهگذار حمل و نقل برقی در پایتخت باشیم.
انتهای پیام/