شناسهٔ خبر: 64500320 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جابجایی بیش از ۹ میلیون مسافر از مبدا پایانه اتوبوسرانی تهران

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان تهران با اعلام جابجایی بیش از ۹ میلیون مسافر از مبدا استان تهران، از رشد ۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

جابجایی بیش از ۹ میلیون مسافر از مبدا پایانه تهران

مهدی قلی‌زاد رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص شرایط فروش بلیت اتوبوس گفت: براساس ضواط اداری ۸۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها از طریق الکترونیکی به فروش می‌رسد و ۲۰ درصد باقی مانده با مراجعه حضوری مردم در پایانه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شرکت‌های حمل و نقل در بازه ۱۵ و یا ۳۰ روزه بلیت‌ها را الکترونیکی عرضه می‌کنند، کسانی که مدیریت سفر دارند برای تهیه بلیت زودتر اقدام می‌کنند، اما در آخر هفته که تقاضا بیشتر است و برخی از افراد هم بدون برنامه قصد سفر دارند به لحاظ تهیه بلیت دچار مشکل می‌شوند.

قلی‌زاد همچنین با اشاره به افزایش جابجایی مسافر در یکسال اخیر گفت: در طول ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ از مبدا استان تهران بیش از ۹ میلیون مسافر اعزام کردیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش جابجایی داشتیم. تقاضا برای سفر به مراکز استان‌ها مثل اصفهان، شیراز و مشهد بیشتر از ظرفیت ما است.

وی با اشاره به محدودیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای افزود: ما در طول سال‌های گذشته به علت تحریم علیه کشور، علاوه بر محدودیت در ورود ناوگان جدید، با نبود تولید ناوگان هم مواجه بودیم و این باعث شده شرایط برای ظرفیت ما کاهش پیدا کند؛ از طرفی نبود توازن بین سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و درآمدی که در این موضوع پیش بینی شده به عنوان نرخ بلیت باعث شده سرمایه گذاران میل به سرمایه گذاری نداشته باشند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان تهران تصریح کرد: همچنین کسانی هم که دارای ناوگان هستند تلاش می‌کنند منابع مالی خود را از طریق ایاب و ذهاب سرویس و کارخانجات به دست بیاورند؛ بنابراین ظرفیت صندلی‌ها در طول ایام هفته پاسخگوی مسافرین است، اما در آخر هفته و تعطیلات با مشکل کمبود مواجه هستیم.

نظر شما