شناسهٔ خبر: 64495992 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو؛

مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی با حضور ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و برخی مسئولان کشوری در برج میلاد برگزار شد.

صاحب‌خبر -
برج میلاد قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان پاراآسیایی کشورمان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
در این مراسم که زاکانی شهردار تهران میزبان آن بود مدال آوران بازی‌های آسیایی و جمعی از پیشکسوتان و روسای فدراسیون‌های ورزشی حضورداشتند.
 در این مراسم از 160 ورزشکار حاضر در بازی های پاراآسیایی و پیشکسوتان ورزش جانبازان و توان یابان و خانواده شهید رضی تجلیل شد.
 
هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در مورد این مراسم گفت: خوشحالم که امروز از ورزشکاران پارا تجلیل می‌شود چرا که این ورزشکاران و افتخار آفرینان ایران وقتی همانند ورزشکاران المپیکی و آسیایی دیده می‌شوند انگیزه بالایی می‌گیرند و باعت افتخار است که در این مراسم حضور دارم.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد وضعیت تکواندو در سال المپیک و پارالمپیک گفت: در بخش پارا ما قهرمانان بسیار خوبی داریم و در بخش المپیک هم تاکنون ۲ سهمیه گرفته این امیدوارم در رقابت‌های پاریس ۲۰۲۴ هم بتوانیم برای تکواندو و ورزش کشور افتخار آفرین باشیم.
 
وی ادامه داد: سال المپیک است باید با تدبیر انگیزه ورزشکاران را بالا برد به ویژه در بخش پارا باید حمایت‌های لازم انجام شود دیدید که در بازی‌های پاراآسیایی نتایج خوبی گرفتیم، اما برای المپیک هم برنامه ریزی داریم و کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های لازم را انجام داده است امیدواریم در المپیک هم بتوانیم برای کشور افتخار آفرینی کنیم.
 
علی خسروی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال نیز گفت: شهرداری در سال‌های اخیر جور خیلی‌ها را کشیده است و باور کنید این ورزشکاران پاراآسیایی و پارالمپیکی را باید قربان صدقه شان رفت وقتی اینهمه افتخار برای ایران ثبت می‌کنند و پرچم را بالا می‌برند و اشک در چشمان مردم جمع می‌شود احساس غرور می‌کنند.
خسروی ادامه داد: شهرداری پیش از این از آسیایی‌ها تقدیر و تشکر کرده بود و جا داشت که ورزشکاران پارا هم در مراسمی حضور داشته باشند و از آن‌ها تقدیر و تشکر شود.
 
حمید درخشان پیشکسوت فوتبال در مورد حضورش در این مراسم گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده ورزش خیلی خوشحالم که در این مراسم حضور دارم .
 
علی جوادی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: خوشحالم که بعد از آیین نکوداشت برای قهرمان های آسیایی این حرکت شهرداری در راستای بزرگداشت از مدال آوران بازی های پارا آسیایی ارزشمند است و جای تشکر دارد.

چمران رئیس شورای شهر نیز در مورد این مراسم گفت: کار بزرگی است مردان و زنانی که برای کشورمان افتخار آفریدند و برای ما ارزشمند هستند و این برای ما مهم است.
 
زهرا نعمتی قهرمان تیر اندازی با کمان پاراالمپیک در مورد این مراسم گفت: واقعا خوشحالم که مساوات و عدالت رعایت شد و مثل ورزشکاران آسیایی از پاراالمپیکی ها هم تجلیل شد و این مراسم در  روحیه ورزشکاران تاثیر زیادی دارد و از مسئولان شهر تهران تشکر می کنم.

ساره جوانمردی قهرمان تیر اندازی پاراآسیایی  گفت:از شهردار تشکر می کنم و در مورد خداحافظی ام هم گفته بودم باید از من و فرزندم حمایت شود اما شواهد اینطور نیست و فکر می کنم باید با ورزش قهرمانی خداحافظی کنم.

وی ادامه داد: من از خواسته بودم فرزندم همراهم باشه اما هنوز تایید نشده است و این خواسته زیادی نیست و اگر این اتفاق بیفتد من افتخار می کنم پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم اما غیر از این باشد احتمالا در پاریس حضو نخواهم داشت. من شرایط ورزش را درک می کنم اما هر چی بکاریم همان را برداشت می کنیم و اگر این شریاط باشد در پاریس مدال می گیرم امیدوارم لطف وزارت و کمیته شامل من شود و دوباره در خدمت تیم ملی کشورم باشم.
 
محمد مومنی پیشکسوت فوتبال نیز در مورد این مراسم گفت: این کار بزرگی بود که شهرداری تهران انجام داد و تجلیل از این عزیزان باعث می شود روحیه آنها بالا برود و در میادین دیگر هم بدرخشند.
 
سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی : توان یابان و معلولان و قهرمانان را در این محل جمع کردند و از ارگان های ذیربط تشکر می کنم و کار بزرگی را انجام داده اند.

وی در مورد آماده سازی قایقرانان گفت: ما در المپیک و پارالمپیک حتما نماینده خواهیم داشت و سعی می کنیم در این رقابت ها در موفقیت ها سهم داشته باشیم اما امیدورام حمایت ها به اندازه ای باشد که بدون مشکل آماده سازی انجام شود .خوشبختانه فعلا آب دریاچه بالا تر آمده است و با درایت آقای هاشمی وزیر ورزش فعلا شرایط دریاچه خوب است.
 
مرادی قهرمان پارادو و میدانی کشورمان نیز در این مراسم یاد آور شد: اینکه ورزشکاران معلول و المپیکی ها یکسان دیده شوند کار بسیار خوب و ارزنده ای است اما توقع داریم برای بازی های المپیک پاریس حمایت بهتری شود تا بتوانیم با دست پر به کشورمان بر گردیم.
 
 
 
 

نظر شما